تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۷۴۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هم افزایی برای ارائه و ارتقاء خدمات به کسب و کار‌ها بر اساس الگو‌های روز دنیا

‌می‌متالز - در دیدار معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بر هم افزایی برای ارتقاء خدمات به کسب و کار‌ها بر اساس الگو‌های روز دنیا تأکید شد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در دیدار علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات این وزارتخانه اظهار داشت: توسعه فعالیت‌ها در حوزه کسب و کار همواره مورد تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره تحولی جدید بوده و به اصناف هم به‌عنوان کسب و کار نگاه می‌شود.

علی رسولیان با تأکید بر این‌که با تعامل با معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارتقاء حمایت‌ها از کسب و کار‌ها را در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار داریم، افزود: آمادگی استفاده بهینه از تمامی امکانات را برای ارائه خدمات بهتر به کسب و کار‌ها با ارائه مدل‌های کارشناسی و به‌روز داریم.

وی همچنین با اشاره به آمار مراکز خدمات فناوری و کسب و کار در سطح کشور تحت مسئولیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: تا پایان خرداد امسال ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در سراسر کشور به بهره برداری رسیده، یک مرکز در دست ساخت و یک مرکز دیگر نیز درحال مطالعه است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: تا سه ماهه اول امسال ۸۲۱ نفر در قالب ۴۵۰ واحد مشاوره در ۵۰۴ دفتر مراکز خدمات فناوری و کسب و کار این سازمان مستقر شده و به ارائه خدمات به واحد‌های صنعتی و تولیدی می‌پردازند.

رسولیان اظهار داشت: مشاوران و ارائه دهندگان خدمات توسعه کسب و کار و استارتاپ‌های منتخب در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار مستقر هستند و ارزیابی و رتبه بندی مشاوران به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌شود که در این حوزه روند‌های ارزیابی همواره درحال توسعه است.

وی همچنین از ظرفیت‌های موجود و آمادگی شهرک‌های صنعتی و فناوری برای فعالیت به‌صورت پایلوت در حوزه هوشمند سازی و متاورس در فضای مجازی خبر داد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار گفت: برای تأمین زیرساخت‌ها در حوزه خدمات و ارتقاء خدمات ارائه شده با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌صورت هم افزا در تعامل هستیم.

علیرضا شاه میرزایی با اشاره به رویکرد نتیجه گرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره تحولی جدید، بر ارائه خدمات به کسب و کار‌ها با این دیدگاه تأکید کرد.

وی تصریح کرد: راه اندازی شهرک‌های صنفی، هوشمند سازی و ایجاد شهرک‌های مجازی با توجه به انقلاب صنعتی چهارم از اولویت‌هایی است که باید با الگو برداری و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان دنبال شود.

در بخش دیگر این نشست نیز معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تشریح آخرین وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان گفت: ۸۴۷ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره برداری در ایران وجود دارد که اداره و نگهداری ۲۸۹مورد از آن‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و ۶۴ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی نیز دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

رضا غلامی اوریمی با بیان این‌که ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند، افزود: حدود ۹۲ درصد از این واحد‌ها خرد، کوچک و متوسط محسوب می‌شوند؛ یعنی شمار کارکنان آن‌ها کمتر از ۱۰۰ نفر است.

وی همچنین به طرح‌های صنعتی درحال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز اشاره و اضافه کرد: بیش از ۴۷ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور درحال اجراست که این طرح‌ها با محوریت بخش خصوصی احداث می‌شوند. بعضی از طرح‌ها در مرحله تخصیص زمین، برخی در مرحله دیوار کشی و ساختمان و برخی دیگر در مرحله نصب ماشین آلات هستند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده