تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۷۴۸۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آرمان خالقی:

افت شدید تولید با کاهش قدرت خرید مردم/ میزان تورم در کشوربسیار بالاست

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اگر قدرت خرید مردم در بازار داخلی بیش از این کاهش یابد بدون شک با افت شدید تولید در کشور مواجه خواهیم شد.

به گزارش می‌متالز، «آرمان خالقی» در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد افزود: قدرت خرید مردم به میزان درآمد آنان بستگی دارد.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر میزان تورم در کشور حول و هوش ۴۰ درصد است و در آمد مردم اعم از کارگران، کارمندان و سایر اقشار به همین نسبت افزایش پیدا نکرده و پیدا نمی‌کند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: فشار تورمی باعث می‌شود مردم روز به روز میزان مصرف خود را کاهش دهند، چون از یک طرف تورم کالایی بالاست و از سمت دیگر قدرت خرید افزایش پیدا نمی‌کند از اینرو خانواده‌ها ناچارند از یکسری از هزینه‌های خود صرفنطر و به فکر تامین کالا‌های اساسی‌تر مصرفی خانوار خود باشد.

وی در ادامه افزود: برای خارج شدن از این حالت شکنندگی در بخش تولید بطور حتم نگاه‌ها باید به سمت بازار‌های صادراتی و به تعبیری بازار‌های بیرون از بازار داخلی باشد.

خالقی بیان داشت: ایجاد ارتباط و توسعه ارتباطات تجاری و بین المللی با سایر کشور‌ها از الزامات است و به تبع می‌تواند به خارج شدن کشور از این مضیقه کمک شایان توجهی کند.

وی ادامه داد: کالا‌های تولیدداخل که به بازار‌های بیرون عرضه می‌شود نمی‌توان پول این کالا‌ها را به داخل برگرداند و همینطور کالا‌های که از سایر کشور‌ها به بازار‌های داخلی عرضه می‌شود آنان نیزنمی توانند پول کالا‌های خود را دریافت کنند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در حال حاضر ایران با برخی از کشور‌ها به شکل تهاتر در حال داد و ستد است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: یک اقتصاد روان با مناسبات سالم و بدون ایراد اینکه تجار بتوانند به راحتی با یکدیگر کار کنند و همینطور بازار‌ها نیز با هم ارتباط داشته باشند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی رادیو

عناوین برگزیده