تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۷۵۰۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی معادن ایران

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: حوزه مرتبط با حضور این شرکت در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن، هوشمندسازی صنعتی و اینترنت اشیاء در حوزه معدن است.

به گزارش می‌متالز، احسان فدائیان، عضو هیات مدیره یک شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت "فناوران سامانه‌های راهبردی شریف" در سال ۱۳۹۳ تأییدیه دانش‌بنیانی خود را دریافت کرده است در چند حوزه اصلی فعالیت دارد و حوزه‌ای که مرتبط با حضور این شرکت در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران است دپارتمان هوشمندسازی و اینترنت اشیاء صنعتی است. در این حوزه خدمات و محصولات قابل استفاده و قابل پیاده‌سازی در حوزه معدن و هوشمندسازی صنعتی را برای نخستین بار به شرکت‌هایی که در حوزه معدن فعال هستند ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: این اتفاق در کل زنجیره اکتشاف، حفاری و فرآوری مواد معدنی است. نتیجه استفاده از هوشمندسازی در حوزه معدن این است که به شدت هزینه‌های جاری کار و هزینه‌های تأمین و نگهداری را کاهش می‌دهد و سطح ایمنی کارگران و ماشین‌آلاتی که استفاده می‌شود را بالاتر می‌برد و در مجموعه هر شرکتی که سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام بدهد باعث بازگشت چند برابری سرمایه خواهد بود.

عضو هیات مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در دنیا چند شرکت پیشرو وجود دارند که در این حوزه خدماتی را ارائه دادند که در کشور‌های آمریکایی و اروپایی و آسیای شرقی مستقر هستند و در ایران شرکت‌هایی که بتوانند خدمات کامل صفر تا صد را ارائه بدهند بسیار انگشت‌شمار است.

فدائیان خاطرنشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان با توجه به سابقه‌ای که در حوزه‌هایی نظیر آب و برق و وزارت نیرو دارند توانایی و قابلیت فنی و اجرایی هوشمندسازی را در حوزه معدن دارد.

وی گفت: هسته اولیه شرکت و هیات موسس و بخش عمده هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف است، اما در پرسنل این شرکت، از دانشگاه‌های سراسری معتبر کشور نیز حضور دارند.

این شرکت دانش‌بنیان یکی از ده‌ها شرکت حاضر در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان است که در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است. این نمایشگاه از ۲۹ شهریورماه آغاز و تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل مصلی امام خمینی (ره) ادامه پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده