تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۷۵۱۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احیای۱۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی تخریب شده ناشی از فعالیت معدنی

‌می‌متالز - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از احیاء و بازسازی ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان که در اثر بهره‌برداری معادن تخریب شده بودند خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جعفرمرادی حقیقی ۲ مهرماه در شورای اداری این اداره با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه منابع طبیعی اظهار کرد: طرح احیا و بازسازی افزون بر ۱۰۰هکتار از عرصه‌های منابع طبیعیِ این استان که در اثر فعالیت بهره برداری معادن تخریب شد و ماده معدنی آنان به اتمام رسیده در پایان سال گذشته احیاء شد.

وی افزود: اجرای طرح احیا و بازسازی عرصه‌های منابع طبیعی این استان که در اثر فعالیت و بهره برداری معادن، تخریب شدند برابر دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون معادن و ماده ۱۷ اصلاحی و دستورالعمل‌های فنی و اجرایی پیگیری می‌شود.

مرادی حقیقی از شروع پویش مردمی بذرکاری در فصل پاییز با مشارکت مردم خبر داد و تصریح کرد: پویش مردمی بذرکاری، بذر پاشی و نهالکاری درعرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم، جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در فصل پاییزبرنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی از اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان از "روز جهانی خاک"در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: پویش یادشده در راستای اجرای پویشی وسیع‌تر با عنوان "ایران سرسبز، ایران قوی، هر ایرانی یک درخت" تا پایان اسفند سالجاری اجرا می‌شود.

مرادی حقیقی خاطرنشان کرد: این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، مردم، جوامع محلی، مسوولان دولتی و محلی، تشکل‌های زیست محیطی، بسیج سازندگی و هلال احمر، با هدف حفظ و احیا جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های بیابانی تا پایان اسفند ماه سالجاری اجرایی میشود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده