تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۷۴۹۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

خط اعتباری ویژه در حوزه معدن خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

‌می‌متالز - قناعت با تأکید بر اینکه باید هر اقدامی که موجب توسعه استان است مدنظر قرار گیرد، گفت: خط اعتباری ویژه در حوزه معادن در سفر دوم رئیس جمهور پیگیری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت عصر چهارشنبه (۳۰ شهریور) در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: هر فرصتی که بتواند به معرفی استان و ظرفیت‌های بی نظیر بخش کشاورزی، معدن، گردشگری و... کمک کند، باید مغتنم شمرده شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با هر پیشنهاد و اقدامی که به معرفی هر چه بیشتر استان در سطح ملی و بین المللی کمک کند، موافق هستم.

وی با پیشنهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای حضور پررنگ استان در نمایشگاه صلح و دوستی در کشور قطر در بازه زمانی برگزاری بازی‌های جام جهانی موافقت کرد و افزود: این نمایشگاه ۵۵ روزه که با حضور ملل مختلف و دیگر استان‌های کشور همراه خواهد بود، فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی ظرفیت‌ها و محصولات استان به شمار می‌رود.

قناعت با تأکید بر این که حضور در چنین نمایشگاه هایی، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، تصریح کرد: در صورت نبود منع قانونی، قطعاً بخش خصوصی که رغبت به حضور در این نمایشگاه را دارد، پشتیبانی مالی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هر کاری که بتواند ظرفیت‌های استان را به خوبی معرفی نماید، مورد تأکید، تأیید و حمایت بنده است.

وی در ادامه تأکید کرد: باید به گونه‌ای اقدام شود که نمایندگان بخش خصوصی استان با دست پر در این نمایشگاه حاضر شوند و به خوبی ظرفیت‌ها را معرفی کنند.

قناعت به صدور مجور گمرک تخصصی واردات ماشین آلات معدنی در گمرک ماهیرود اشاره کرد و گفت: این مهم فرصتی برای استان است که باید به خوبی از آن استفاده کرد و باید تلاش کرد تا در کمیسیون ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بتوانیم مجوز واردات قطعات ماشبن آلات معدنی و کشاورزی را بگیریم.

استاندار خراسان جنوبی از معاونت اقتصادی استانداری خواستار برگزاری جلسه‌ای برای پیگیری الزام بانک‌ها برای پذیرش پروانه بهره برداری معادن به عنوان وثیقه بخش معدن شد و افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در اولین فرصت و طی جلسه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی، بانک‌ها و فعالان این عرصه، موضوع وثیقه‌های بانکی معادن را پیگیری کند.


همراهی بانک‌ها در حمایت از سرمایه گذاران


قناعت در ادامه افزود: با توجه به اهمیت موضوع سرمایه گذاری در استان، انتظار ما از بانک‌ها این است که دلسوزانه وارد کار شوند و از حمایت فعالان اقتصادی دریغ نورزند.

وی به موانعی اشاره کرد که بانک‌ها در مسیر تولید و آغاز به کار سرمایه گذاران ایجاد می‌کنند و متذکر شد: یکی از دغدغه‌های جدی ما در استان این است که بانک ها، بیشترین وقت را می‌گیرند.

قناعت ادامه داد: بهترین راه برای حمایت از واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران این است که قوانین به نفع آن‌ها تفسیر و تبیین شود.

به گفته وی؛ اگر چه در گذشته به خراسان جنوبی کم توجهی شده و کم کاری‌هایی صورت گرفته است، اما همه تقصیر متوجه مرکز نیست، بلکه مقصر خود ما در داخل استان هستیم که در اجرای قانون، خیلی سخت گیرانه اقدام کرده ایم.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: اختلاف نظر دستگاه‌ها و بانک‌ها اصلاً قابل قبول نیست بلکه همه حوزه‌ها باید در راستای توسعه استان تعامل داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید هر اقدامی که موجب توسعه استان است مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در سفر دوم رئیس جمهور پیگیری خواهد شد، درخواست خط اعتباری ویژه برای حوزه معدن است که همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را نیز می‌طلبد.

قناعت افزود: با توجه به مطالبه فعالان معدنی، موضوع اصلاح آیین نامه اعطای تسهیلات برای واردات ماشین آلات معدنی دست دوم هم پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به جلسات متعددی که در معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری برای انتقال صنوف آلاینده برگزار شده، از پیگیری‌هایی گفت که در وزارت راه و شهرسازی به جهت رفع این معضل انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که انتقال صنوف آلاینده، کاری نیست که طی یک مرحله انجام شود، اظهار داشت: بخشی از کار، تأمین زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های متولی است که در حال انجام می‌باشد.

وی، تأمین برق و راه دسترسی را از مشکلات این مجموعه خواند که در حال رفع و رجوع است.

استاندار با اشاره به اینکه بخشی از کار به عهده خود اصناف است، متذکر شد: به جهت این که این بخش هزینه بر است، لذا به دنبال راهکار‌های قانونی برای حمایت از اصناف در این زمینه می‌باشیم.


قناعت در پاسخ به پیشنهاد حجت الاسلام نصیرایی درخصوص پیگیری مشکلات مشابه در شهرستان ها، از معاون اقتصادی استانداری خواست؛ با تعامل با فرمانداران و شهرداران، مسایل مربوط به انتقال صنوف آلاینده شهرستان‌ها را احصا کرده و در دستور کار جلسه بعدی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده