تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۷۴۵۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۶.۵ تن خاک معدنی غیرمجاز در خراسان جنوبی کشف و ضبط شد

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف بیش از ۲۶ تن خاک معدنی مس و روی غیرمجاز در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سردار ناصر فرشید با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان طبس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه تریلی حامل بار که در حال حرکت بودند مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، ۲۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم خاک معدنی مس و روی غیرمجاز کشف کردند که ارزش ریالی خاک‌های معدنی کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی بیان کرد: مأموران در این زمینه ۲ خودروی کامیون توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرشید خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به منظور تامین نظم و امنیت عمومی با افراد سودجو که برای منافع شخصی خود اقدام به فعالیت‌های غیر قانونی می‌کنند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان همچنین از کشف ۱۸۱ کیلوگرم تریاک در طبس خبر داد و گفت: مأموران انتظامی این شهرستان یک دستگاه تریلی کشنده توقیف و ۲ قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند.

فرشید اظهار داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از تریلی، ۱۸۱ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

وی گفت: مأموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی همچنین از توقیف محموله تریاک در نهبندان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از سواری سمند، ۱۰۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

فرشید اظهار داشت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند که از مبدا زابل به مقصد بیرجند در حال حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: مأموران در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده