تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۷۴۴۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کشف بیش از ۲۶ تن خاک معدنی غیرمجاز در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: ماموران پلیس در بازرسی از دو تریلی در این شهرستان ۲۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم خاک معدنی مس و روی غیرمجاز را کشف کردند.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ فاضل مریمی اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان طبس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه تریلی حامل بار در حرکت، مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، ۲۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم خاک معدنی مس و روی غیرمجاز کشف شد که ارزش ریالی خاک‌های معدنی کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر پنج میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان کرد: ماموران در این زمینه ۲ خودروی کامیون را توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: نیروی انتظامی به منظور تامین نظم و امنیت عمومی با افراد سودجو که برای منافع شخصی خود اقدام به فعالیت‌های غیر قانونی می‌کنند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

محموله مواد مخدر با هوشیاری پلیس متوقف شد

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز از کشف ۱۸۱ کیلوگرم تریاک در طبس خبر داد و گفت: ماموران ایست و بازرسی دیهوک شهرستان طبس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی، ۱۸۱ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

فرشید بیان کرد: ماموران در این رابطه یک دستگاه خودرو را توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از وظایف ذاتی پلیس است و ماموران به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده