تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۲۲
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۴۴۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سایه تورم روی مس هم افتاد

‌می‌متالز - با ادامه نگرانی‌ها در مورد اقدامات تندروانه فدرال رزرو، قیمت طلا کاهش قبلی خود را امتداد داد؛ مس نیز همچون طلا تحت تاثیر تورم قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، قیمت لحظه‌ای طلا در روز پنج شنبه زیر سطح حمایت کلیدی معامله شد و کاهش اخیر را افزایش داد؛ زیرا نگرانی‌ها در مورد اقدامات تندروانه‌تر فدرال رزرو همچنان در بازار‌های فلزی منتشر می‌شود.

هر انس طلا پس از پایان جلسه قبل تا حدود ۱۶۹۷.۴۲ دلار بدون تغییر باقی ماند، در حالی که معاملات آتی طلا تا ساعت ۱۹:۴۶ به وقت شرقی (۲۳:۴۶ به وقت گرینویچ) با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷۰۷.۳۰ دلار در هر اونس رسید.

هر دو ابزار معیار در روز پنج‌شنبه پس از آن که داده‌های تورم قیمت تولیدکننده ایالات متحده تأیید کرد که تورم در ماه اوت نزدیک به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته باقی مانده است، سقوط کردند. این امر به احتمال زیاد باعث افزایش شدیدتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در راستای مبارزه با فشار‌های افزایش‌یافته قیمت می‌شود.

تورم قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده، معیاری که با دقت بیشتری دنبال می‌شود، در اوایل این هفته بالاتر از انتظارات در ماه اوت بود. ناگفته نماند که این قرائت باعث زیان‌های شدید در بازار‌های مالی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه شده بود.

معامله‌گران اکنون احتمال افزایش کامل نرخ بهره توسط فدرال رزرو را در دورنمای هفته آینده می‌بینند، اگرچه احتمال افزایش ۷۵ واحدی را بیشتر باور دارند.

طلا اکنون حدود ۱۵ دلار بالاتر از پایین‌ترین سطح خود در سال معامله می‌شود، زیرا یک سری افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث افزایش ارزش دلار شد و سرمایه‌گذاران به دنبال بازدهی بهتر در دلار آمریکا و خزانه‌داری بودند. فلز زرد همچنین تا حد زیادی نتوانسته با تورم ایالات متحده در سال جاری همگام باشد.

با توجه به اینکه معامله‌گران انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۲ نرخ بهره ایالات متحده از مرز ۴ درصد عبور کند، امکان دارد فشار بر قیمت شمش تا پایان سال ادامه یابد.

گفتنی است بسیاری دیگر از فلزات گرانبها با کاهش مشابه روبرو شده‌اند.

در میان فلزات صنعتی، معاملات آتی مس پس از دو جلسه متوالی کاهش یافت. قیمت‌های فلز قرمز نیز مانند طلا تحت تأثیر آمار تورم بالاتر از حد انتظار ایالات متحده قرار گرفت.

شایان ذکر است که انتظار می‌رود افزایش نرخ بهره در سراسر جهان رشد اقتصادی را کاهش دهد که این امر برای مس با توجه به نقش آن در توسعه زیرساخت‌ها، منفی است.

با تمام این‌ها، فلز قرمز ممکن است در کوتاه‌مدت کمی افزایش یابد، زیرا عرضه به دلیل اعتصاب در معدن اسکوندیدا، بزرگترین معدن مس جهان، با کاهش مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده