تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۷۵۵۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

سرمایه گذاری ویژه انجمن طلا و مس برای اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجمن طلا و مس استان برای ۱۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، جواد اشرفی، چهارشنبه شب ۶ مهر در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی معادن طلا و مس استان، تشکیل هیات اندیشه ورز توسعه صنعت طلا و مس خراسان جنوبی را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: در جلسات هیات اندیشه ورز توسعه صنعت طلا و مس باید راهکار‌های به حداکثر رساندن سود با راه اندازی صنایع و زنجیره‌های فرآوری نظیر راه اندازی شهرک طلا پیگیری شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر محصول تولیدکنندگان این حوزه به صورت شمش و به شکل خام فروشی از استان خارج می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: انجمن طلا و مس استان در ۵ معدن هیرد، شادان، گردکان، قلعه زری و ماهرآباد با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیاردتومانی، زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

اشرفی افزود: در افق توسعه انجمن طلا و مس استان به شرط تأمین آب این امکان وجود دارد که حجم سرمایه گذاری در این معادن به ۵ هزار میلیارد تومان برسد و در نتیجه اشتغالزایی نیز چند برابر شود.

وی خاطرنشان کرد: این معادن در مناطق کمتر برخوردار حوزه سرزمینی شهرستان‌های خوسف و نهبندان واقع شده و ظرفیت معدنی منحصر به فردی نیز در سطح کشور محسوب می‌شوند.

معاون استاندار با ذکر این نکته که برای توسعه این صنعت، تأمین آب از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان باید ظرف دو هفته آینده برنامه تعادل بخشی دشت بیرجند را ارائه نمایند تا برنامه ریزی در خصوص تأمین آب به حجم حدود ۸ میلیون متر مکعب صورت گیرد.

اشرفی یادآور شد: این مهم علاوه بر این که باید مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را داشته باشد، لازم است طی مکاتبه با امضای استاندار از طریق وزارت نیرو نیز پیگیری شود.

وی یادآور شد: انجمن طلا و مس با تشکیل کنسرسیومی با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و با عضویت اعضا و تعیین میزان درصد سرمایه گذاری‌ها، هزینه‌های تأمین آب را برآورد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده