تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۷۵۹۹۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

معاون رئیس جمهور: دولت به شهرداری‌های کم‌درآمد کمک می‌کند/ برنامه‌های وزارت صمت برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

‌می‌متالز - معاون رئیس جمهور گفت: نگاه دولت پرهیز از خام فروشی مواد معدنی است که در همین راستا برنامه‌های متعددی در وزارت صمت پیش‌بینی شده است.

به گزارش می‌متالز، سید صولت مرتضوی معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی عملکرد مسوولان استان برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور اظهار کرد: عملکرد مسؤولان در پیگیری اعتبارات سفر رئیس جمهور مطلوب بوده و کار‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعت و معدن و بازگشت واحد‌هایی که سال‌ها تعطیل بودند به چرخه تولید انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه استان به وحدت و انسجام خوبی رسیده، گفت: در اجرایی شدن برخی مصوبات که انگشت شمار هستند موانعی وجود دارد که هم در مرکز استان و هم در تهران پیگیری می‌کنیم تا رفع شود و استان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به وضعیت کارخانه آرد و نشاسته شهر یاسوج و ظرفیت این واحد برای ایجاد اشتغال دو هزار نفر ادامه داد: هر آنچه کلنگ‌زنی شده باید به بهره‌برداری برسد و اولویت برنامه‌های دولت هم به اتمام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام است

مرتضوی در خصوص عدم درآمد شهرداری‌ها عنوان کرد: در لایحه بودجه پیشنهاد شده به مجلس، یک درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها افزایش و درآمد شهرداری‌ها از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده رشد یافته است.

وی با تأیید بر اینکه برخی شهرداری‌ها درآمد خوبی ندارند، افزود: بنای دولت کمک به شهرداری‌ها است ضمن اینکه شورای شهر‌ها هم باید برنامه‌ریزی متناسب با منابع و مصارف داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه‌هایی که در دستور کار داریم را پیگیری می‌کنیم، افزود: شهرداری‌ها نیروی انسانی فراوانی جذب کردند و تمام منابع درآمدی صرف هزینه جاری می‌شود.

مرتضوی در پاسخ به سوالی در خصوص خام فروشی مواد معدنی استان ابراز کرد: در کلان کشور اصل بر مولدسازی است نگاه دولت هم پرهیز از خام فروشی مواد معدنی بوده که در این زمینه برنامه‌های متعددی در وزارت صمت دیده شده که برش استانی آن اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده