تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۷۵۹۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امضای تفاهم‌نامه برای مولدسازی ظرفیت‌های معدنی

‌می‌متالز - سازمان اقتصادی کوثر، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و صندوق بازنشستگی فولاد کشور در زمینه حضور در معادن فراسرزمینی و مولدسازی ظرفیت‌های معدنی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، در این نشست ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی معادن گفت: مدت هاست بدنه کارشناسی هر سه مجموعه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه توسعه سرمایه گذاری در ظرفیت‌های معدنی و توسعه زنجیره ارزش و چرخه سازی در حوزه معدن در حال مذاکره و تعامل هستند.

وی افزود: ما با مالکیت بزرگترین پهنه‌ها و محدوده‌های معدنی در کشور با انعقاد این تفاهم‌نامه به دنبال توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در راستای افزایش سطح خدمت رسانی به جامعه هدف است.

در ادامه این نشست بازیان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) گفت: به طور طبیعی مجموعه ها، همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را یکجا در اختیار ندارند، بر این اساس تفاهم نامه پیش رو با تعریف هدف مشترک، زمینه توسعه سرمایه گذاری‌ها در حوزه معدن و زنجیره آن و مولدسازی در بخش‌های دیگر را فراهم می‌آورد.

حسین عامریان مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور نیز در این نشست گفت: هم افزایی، حلقه مفقوده در بالادست و پایین دست فعالیت‌های معدنی بوده است.

وی افزود: این تفاهمنامه ضمن حذف واسطه‌ها و حاشیه‌ها جلوی خام فروشی را می‌گیرد و باعث توسعه روند فرآوری مواد خام معدنی و ایجاد ارزش افزوده در حوزه معدن می‌شود.

عامریان اضافه کرد: نبود ارتباط مستقیم و هم گرایی که همواره حلقه مفقوده در اقتصاد معدن بوده است، با امضاء و تسریع در اجرای این سند همکاری جبران و به ایجاد ارزش‌های اقتصادی برای کشور منجر می‌شود.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده