تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۶۸۹۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور صنایع و معادن اداره کل صمت استان خراسان شمالی خبر داد:

تامین اعتبار برای آسفالت راه دسترسی به معادن

‌می‌متالز - خراسان شمالی با حدود ۲ میلیون تن ذخایر معدنی، از ۲۰۴ معدن ثبتی دارد و با راه دسترسی به معادن درآینده نزدیک آسفالت می‌شوداستخراج سنگ لاشه، مرمر، مرمریت، بوکسیت، آهن، مس، باریت، مارن، پوکه معدنی و سنگ‌های تزیینی برای حدود ۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، ظرفیت‌های معدنی استان اگر به طور کامل بهره برداری شود، علاوه بر افزایش ارزش افزوده، میزان اشتغال را افزایش خواهد داد، اما نبود صنایع فراوری، کمبود نیروی متخصص و نبود سرمایه گذاری مناسب خام فروشی و خروج ارزش افزوده محصولات معدنی از استان را موجب شده است که اگر این معضل همچنان ادامه داشته باشد، در آینده‌ای نه چندان دور، جایگاه معدن کاران در اقتصاد استان متزلزل خواهد شد. به تعبیری می‌توان گفت اکنون معادن خراسان شمالی همچون گنج‌های ناشناخته‌ای در شمال شرق ایران قرار گرفته اند که نیازمند شناسایی و توجه بسیار بیشتر هستند.

معاون اداره کل صمت استان در بازدید میدانی از معادن سنگ گرمه با اشاره به خدمات ارائه شده در این بخش از محل اعتبارات سفر رهبری و ریاست جمهوری از تامین اعتبار برای آسفالت راه دسترسی به معادن خبر داد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی

عناوین برگزیده