تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۳۰۵۷

راه دسترسی به معادن پُرخطر اصفهان مسدود می‌شود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: اگر تا پایان خردادمُصوبه ایمن سازی راه‌های پُرخطر اجرایی نشود، راه دسترسی معادن پُرخطر استان مسدود می‌شود.

به گزارش می‌متالز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل گفت:بواسطه گستردگی معادن استان، حمل و نقل کامیون‌های فعال در این صنعت بصورت وسیع انجام می‌شود و همین موضوع نیز ایمنی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

مهران زینلیان با توصیف ناامنی راه‌ها بعنوان خط قرمز مدیریت اصفهان افزود: سال گذشته در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مُصوب شد تا پنج نقطه بسیار مهم و خطرآفرین تا پایان سال ۱۴۰۱ و مابقی آن‌ها تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ ایمن‌سازی شود که اجرای این طرح آغاز شده است، اما عملکرد آن قابل قبول نیست.

او تاکید کرد: اگر تا پایان خرداد سال‌جاری این مصوبه اجرایی نشود، راه دسترسی معادن پُرخطر استان مسدود شود.

زینلیان گفت: حفظ و ارتقای ایمنی راه‌های استان جزو اولویت‌ها و اجرای کامل مُصوبات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مورد تأکید جدی ماست.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

این استان از ۸۵۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری برخوردار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده