تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۷۸۵۷۳

خسارات وارده به منابع طبیعی بر اثر طرح نیمه تمام راه آهن مبارکه _ سفیددشت جبران می‌شود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن بازدید از طرح راه آهن مبارکه - سفید دشت نسبت به جبران و رفع خسارات وارد شده به منابع طبیعی و مردم تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از طرح خط راه آهن مبارکه - سفیددشت بازدید و بیان کرد: روند اجرایی این پروژه که از سال‌های قبل انجام شده با چالش مواجه و مطالعاتی که بایستی از قبل انجام می‌شد مسیر صحیح خود را طی نکرده است؛ در نتیجه مشکلاتی برای مردم دو شهرستان لنجان و مبارکه ایجاد و متاسفانه خسارت‌هایی به منابع طبیعی وارد شده است.

با اشاره به اینکه باتوجه به اهمیت موضوع از ماه‌ها قبل این طرح در استان دنبال و جلسات مکرری در شورای فنی استان برگزار شده است، ادامه داد: در راستای جلسات گذشته و بازدیدی که امروز صورت گرفت مقرر شد مشاور برخوردار از صلاحیت توسط شرکت زیرساخت در این حوزه معرفی شود و در کوتاهترین زمان ممکن خساراتی که به آبخوان‌ها وارد شده احصا و راهکار‌های کارشناسی شده برای جبران مشکلات پیش آمده، ارائه گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین مقرر شد؛ خسارت‌هایی که به منابع طبیعی وارد شده توسط فرمانداران دو شهرستان لنجان و مبارکه احصا و طی یک هفته به استان ارجاع شود تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار بگیرند.

زینلیان افزود: باجدیت به دنبال این هستیم تا خساراتی که به مردم شهرستان به ویژه دامداران وارد شده جبران شود. همچنین راهکار‌های کوتاه مدتی از جمله تعبیه استخر‌ها و آبشخور‌هایی برای دام‌ها در نظر گرفته شود و راه‌های دسترسی و عبور دام‌ها به مراتع بالادستی که توسط ترانشه‌ها قطع شده نیز در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف گردد تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده