تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۷
بازدید: ۵۱۲
کد خبر: ۲۵۴۳۱۵

کلنگ زنی ایستگاه راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد در منطقه رحمتیه

‌می‌متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به‌زودی ایستگاه راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در منطقه رحمتیه کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حیدری گفت: طرح راه آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد یکی از طرح‌های پیشران، زیرساختی و اولویت‌دار در حوزه راه‌سازی در استان محسوب می‌شود.

پیشرفت فیزیکی این طرح در سال ۱۴۰۰ به ۶۵ درصد رسید، همچنین پارسال، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

تکمیل طرح راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است که در سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح زیرساختی اختصاص پیدا خواهد کرد.

همچنین محور‌های مواصلاتی نیمه‌تمام استان از جمله محور بن به داران، تیران به سامان و جاده ساحلی سامان به قراقوش نیز جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری قرار خواهد گرفت.

تسریع در تکمیل محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار، یکی از موضوعات مورد تاکید در دیدار با وزیر راه و شهرسازی بود که تکمیل این محور نیازمند تخصیص اعتبار به‌صورت ویژه است.

مجوز ماده ۵۶ و امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای تکمیل محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار اخذ شده و در آینده‌ای نزدیک با تایید بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات، این طرح حیاتی در استان آغاز به‌کار خواهد کرد.

باتوجه به پیشرفت فیزیکی طرح محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار، پیش‌بینی می‌شود، این محور امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

طرح محور فرخشهر، دزک، شلمزار به ناغان به کارون ۴ نیز یکی از طرح‌های مهم راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری است که با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تکمیل این طرح اختصاص پیدا خواهد کرد.

تضامین بانکی توسط سازمان برنامه و بودجه صادر و به بانک مرکزی ارسال شده است و به‌دنبال دریافت اعتبار برای تکمیل این طرح هستیم.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، برای طرح محور شهرکرد، بازفت به مسجد سلیمان نیز ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و باتوجه به اینکه این طرح نیازمند اعتبارات بسیار بالایی برای تکمیل است، در سفر ریاست جمهوری به استان مورد تاکید قرار می‌گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی مرتبط با حوزه راه و شهرسازی با وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه محور‌های مواصلاتی استان و پیگیری اعتبارات لازم به منظور تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌سازی دیدار و گفتگو کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده