تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۵۰۷۳۸
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

تغییر ایستگاه راه‌آهن مبارکه به سفید دشت در شهرکرد در دستور کار قرار دارد

می متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه برای تملک اراضی برای احداث ایستگاه اصلی راه‌آهن مبارکه به سفیددشت با مشکلاتی مواجه شدیم، همزمان با پیگیری مسائل مربوط به تملک اراضی، مطالعه برای تغییر ایستگاه از میدان قمربنی‌هاشم به ورودی دانشگاه علوم پزشکی نیز انجام می‌شود.
تغییر ایستگاه راه‌آهن مبارکه به سفید دشت در شهرکرد در دستور کار قرار دارد

به گزارش می متالز، اقبال عباسی سوم دی‌ماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه‌های راه‌آهن مبارکه به سفید دشت، آبرسانی بن- بروجن، مسکن محرومان و پروژه‌های راه‌سازی از پروژه‌های تاثیرگذار در استان است، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت اختصاص یافت که این اعتبار به‌طور کامل جذب و هزینه شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیگیری‌ها برای اختصاص ۲۰۰ میلیارد دیگر در حال انجام است، با اختصاص این اعتبار زیرساخت این پروژه کاملا به اتمام می‌رسد و آماده ریل‌گذاری می‌شود، متاسفانه برای تملک اراضی برای احداث ایستگاه اصلی با مشکلاتی مواجه شدیم، همزمان با پیگیری مسائل مربوط به تملک اراضی، مطالعه برای تغییر ایستگاه از میدان قمربنی‌هاشم به ورودی دانشگاه علوم پزشکی نیز انجام می‌شود.

وی در خصوص پروژه آبرسانی بن به بروجن، توضیح داد: مناقصه برای جذب پیمانکار برای احداث آبگیر در حال انجام است، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص و جذب شده است و با تخصیص ۲۰۰ میلیارد دیگر مسیر اصلی این پروژه به اتمام می‌رسد.

عباسی در ادامه با اشاره به تکمیل عملیات اجرایی ۲۴۴۰ واحد مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۱۰۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان نیز آغاز شده و ساخت این واحدها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص پروژه‌های مهم و تاثیرگذار راه‌سازی در استان، یادآور شد: پروژه‌های محور بروجن به لردگان، شهرکرد به شلمزار، شهرکرد به ناغان و ایذه با مشارکت بانک اجرایی می‌شود و همچنین برای پروژه لردگان به ایذه ردیف ملی در بودجه سال آینده اختصاص پیدا می‌کند.

در ادامه جلسه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خوشبختانه پروژه‌های تاثیرگذار استان پیشرفت فیزیکی خوبی دارند،۱۱ پروژه استان دارای معارض بودند که با پیگیری فرمانداران مشکل معارضان حل شد.

وی در خصوص پروژه راه‌آهن مبارکه به سفید دشت، گفت: این پروژه در تمامی بخش‌ها فعال و در حال حاضر عملیات اجرایی در ۱۰ تونل با قوت در حال اجرا است و پیشرفت خوبی دارد.

عناوین برگزیده