تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۵۲۷۱۶

راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار شد

‌می‌متالز - مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: ز به شهرکرد در تمامی قسمت‌های زیرسازی، ایستگاه و روسازی از ۴۰ درصد پیشرفت برخوردار شده است.

یه گزارش می‌متالز، علیرضا صلواتی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی راه آهن این استان اظهار داشت: روسازی این طرح ۵۸ درصد پیشرفت دارد و ایستگاه‌های آن تاکنون از ۱۰ درصد پیشرفت برخوردار شده که پس از اتمام مراحل زیرسازی و ساخت ایستگاه‌ها، عملیات روسازی اجرا می‌شود.

به گفته وی راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر در چهار قطعه و ایستگاه در حال اجراست.

مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: این طرح ۳۶۹ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد و به جز یک قطعه طرح در تمامی جبهه‌ها فعال است.

صلواتی تصریح کرد: تمامی پل‌ها و تونل‌های مسیر در دست اجراست و تاکنون ۵۰ درصد آن اجرا شده است.
وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار مناسب پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

صلواتی با بیان اینکه اجرا طرح راه آهن استان از سال ۹۸ سرعت بیشتری به خود گرفت، افزود: با تکمیل راه آهن استان سالانه ۷۰۰ هزار مسافر و ۳.۳ میلیون تن بار جابه‌جایی می‌شود.

با اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهارمحال و بختیاری (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده