تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۳۰۷۱۸۳

وعده اتصال چهارمحال و بختیاری به راه‌آهن سراسری تا سال آینده

‌می‌متالز - عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌برداری از راه‌آهن "مبارکه-سفیددشت-شهرکرد" تا سال ۱۴۰۳، گفت: با توجه به وعده کارفرما و مشاورین بخش راه‌اهن، سال آینده شاهد اتصال مسیر ریلی کشور به استان چهارمحال و بختیاری هستیم.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرقلی جعفری، در خصوص توسعه راه‌های استان، با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسب برای توسعه هر منطقه‌ای اهمیت دارد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری شاهراه ارتباطی فلات مرکزی به سمت جنوب کشور و بندر امام است که فعالیت‌های خوبی در دهه‌های گذشته در حوزه راه‌های استان صورت گرفته است.

وی افزود: متاسفانه استان چهارمحال و بختیاری از معدود استان‌هایی است که به شبکه ریلی کشور متصل نشده است، در واقع اتصال به شبکه ریلی، ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی مردم فراهم می‌آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌برداری از راه‌آهن "مبارکه-سفیددشت-شهرکرد" تا سال ۱۴۰۳، بیان کرد: در بخش راه آهن بعد از بخش آب، بیشترین اعتبارات استان در ۲.۵ سال گذشته قرار داده شده و طبق وعده کارفرما و مشاورین بخش راه آهن استان، امید است سال آینده شاهد اتصال مسیر ریلی کشور به استان باشیم.

۹۸ درصد جاده شهرکرد-ایذه در حوزه بروجن به اتمام رسیده است

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همزمان با راه آهن استان چهارمحال و بختیاری، قطار برقی تهران -اصفهان نیز در حال ساخت است که بخش‌های زیرساختی آن در استان اصفهان به سمت قم انجام گرفته است و اگر این مسیر انجام گیرد به سمت جنوب ادامه می‌یابد و استان چهارمحال و بختیاری در مسیر توسعه ریلی قرار می‌گیرد.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری از بن بست خارج شده و در مسیر شاهراه فلات مرکزی به سمت جنوب است، این مسیر باید کامل شود و در این راستا جاده "شهرکرد-بروجن-لردگان- ایذه" باید تکمیل شود که بخش‌هایی از این جاده به اتمام رسیده و بخش‌هایی خصوصا از لردگان به سمت ایذه در حال شروع عملیات است. ۹۸ درصد این جاده در شهرستان بروجن انجام گرفته است.

جعفری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص جاده‌ها، گفت: در شهرستان بروجن تمام مبادی اصلی ورودی و خروجی ۴ خطه شده است، جاده سفیددشت ـ بروجن پس از ۱۴ سال زیربار ترافیکی رفته است. چهارخطه جاده بروجن ـ دهاقان به پایان رسیده و مردم در حال استفاده هستند. چهار خطه بروجن به سمت مبارکه در شهرستان بروجن نیز تمام شده است، اما پس از بروجن کاری صورت نگرفته است که جاده‌ای پرتردد و حادثه خیز است، در این خصوص مذاکرات مختلف شد و در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جاده بلداجی به سمت تالاب چغاخور چهار خطه می‌شود، خاطرنشان کرد: ۶ کیلومتر سه راهی گندمان به سمت بلداجی در سال جاری زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرد و مابقی در حال انجام تملک است.

پروژه کمربندی شمالی بروجن پیشرفت قابل قبولی دارد

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمربندی شمالی بروجن بار ترافیکی را کاهش می‌دهد، مطرح کرد: این پروژه نیز طبق زمان بندی خوب پیش رفته است و به اتمام خواهد رسید.

جعفری با بیان اینکه جاده‌های مبادی اصلی ورودی و خروجی شهرستان بروجن چهار خطه شدند و به سمت تکمیل جاده‌های روستایی و بخش‌ها حرکت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۵ کیلومتر جاده روستایی بخش بلداجی از سنگچین تا گلوگرد بهسازی و توسعه می‌یابد، جاده‌های دیگر روستایی نیز در بخش گندمان در دست اقدام هستند.

وی عنوان کرد: تعریض جاده بروجن-گرم آباد به سمت سمیرم و حذف نقاط حادثه خیز آن صورت گرفته است که انتظار می‌رود این جاده به استاندارد قابل قبولی برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده