تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۵۵۷۶۶

وعده‌های رنگ باخته برای تکمیل پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری

وعده‌های رنگ باخته برای تکمیل پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری
‌می‌متالز - چهارمحال و بختیاری جزو معدود استان‌هایی است که هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده است، شنیده شدن سوت قطار در این استان یکی از آرزو‌های دیرینه مردم این استان به‌ویژه صنعتگران و فعالان اقتصادی بوده تا از این طریق بتوانند تحولی در سیستم حمل و نقل محصولات تولیدی خود ایجاد کنند.

به گزارش می‌متالز، بار‌ها و بار‌ها وعده تکمیل پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد داده شده، اما هم‌چنان این پروژه در گیر و دار تخصیص اعتبار برای تکمیل مانده است، وعده‌هایی که هر چه زمان بیش‌تری از آن‌ها می‌گذرد در پیش روی مردم رنگ می‌بازد.

پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد در تیرماه سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد، این پروژه جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری محسوب و با بهره‌برداری از این پروژه فاصله استان‌های جنوبی به مرکز حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود، طول مسیر اجرایی این پروژه حدود ۹۲ کیلومتر و برای اجرای آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرسازی پروژه راه‌آهن باید تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می‌رسید و پس از آن عملیات ریل‌گذاری آغاز می‌شد، اما این وعده محقق نشده است.

تملک اراضی پیش‌بینی شده برای احداث ایستگاه مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد در منطقه رحمتیه شهرکرد نیز یکی از موضوعاتی بود که ماه‌ها اجرای این بخش از پروژه را به تعویق انداخت، اما با پیگیری‌های صورت گرفته این اراضی تملک شد، اما هم‌چنان شاهد کلنگ‌زنی ایستگاه راه‌آهن نیستیم.

سفر ریاست جمهوری یک فرصت مغتنم برای تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام در استان‌ها است، حال باید دید مسوولان استانی برای تخصیص اعتبار به پروژه‌های زیرساختی و پیشران در چهارمحال و بختیاری از جمله راه‌آهن چه برنامه‌ای دارند و آیا مردم این استان شیرینی تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه را خواهند چشید؟

پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد با کمبود اعتبار مواجه است

حمید ربیعی- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد معطل تخصیص اعتبار است، اظهار کرد: امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تخصیص پیدا کند.

وی افزود: بخش‌های مختلف پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد با کمبود اعتبار مواجه است و برای فعال شدن این بخش‌ها نیازمند تزریق اعتبار هستیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: بخشی از عملیات خاکریزی در ایستگاه راه‌آهن در منطقه رحمیته شهرکرد قبل از آغاز بارش‌ها انجام شد، اما به‌علت برودت هوا عملیات عمرانی متوقف شد، مجددا این عملیات آغاز خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری ۶۵ درصد است

غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد یکی از پروژه‌های پیشران، زیرساختی و اولویت‌دار در حوزه راه‌سازی در استان محسوب می‌شود، پیشرفت فیزیکی این پروژه در سال ۱۴۰۰ به ۶۵ درصد رسید، همچنین در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد، جزو پروژه‌های دارای اولویت در مصوبات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است، عنوان کرد: این پروژه برای تکمیل نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه زیرساختی اختصاص پیدا خواهد کرد.

حیدری تصریح کرد: ایستگاه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد به‌زودی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در منطقه رحمتیه شهرکرد کلنگ‌زنی می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران استان چهارمحال و بختیاری (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت