تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۳۶
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۴۳۵۹۹

سوت قطار در چهارمحال و بختیاری شنیده می‌شود+ تصاویر

‌می‌متالز - سرناظر شرکت مشاور پروژه راه آهن مبارکه به سفیددشت گفت: پیشرفت طرح راه آهن مبارکه_سفید دشت و شهرکرد از ۵۸ درصد گذشت.

به گزارش می‌متالز، علیرضا توکلی گفت: در عملیات خاکی و زیرسازی ۹۷ درصد پیشرفت داریم که در صورت تأمین اعتبار نقدی، از ابتدای سال آینده ریل گذاری شروع خواهد شد.

راه آهن استان چهار محال و بختیاری دارای ۱۵ دستگاه تونل است که حفاری ۹۰ درصد آن‌ها به اتمام رسیده، در حال لاینینگ و پس از اتمام آن آماده ریل گذاری است.

خط ریلی استان دارای ۱۳۷ دستگاه پل شامل ۳ پل بزرگ است که ۱۲۵ پل بطور کامل به اتمام رسیده، در ۱۳۲ مورد فونداسیون کار شده و از ۳ پل بزرگ نیز، ۲ مورد به دلیل مشکل گرانی آرماتور در ماه‌های اخیر به اتمام نرسیده است.

نیاز دو هزار میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل راه آهن چهارمحال و بختیاری

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل طرح راه آهن مبارکه به شهرکرد، دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به طلب پیمانکار، رقم پیشنهادی اعتبار بودجه ۱۴۰۱ جوابگوی این پروژه نیست.

به گفته وی اعتبار امسال این پروژه ۳۲۵ میلیارد تومان و میزان تخصیص اعتبار سال جاری نیز ۲۰۰ میلیارد تومان است که نیمی از آن بصورت نقد و مابقی بصورت اسناد سه ساله می‌باشد؛ اما متأسفانه تعهد نقدی این اعتبار محقق نگردیده است.

تاکنون برای احداث این خط ریلی ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و طبق هماهنگی ها، جزو دو پروژه اول استان در سفر آتی رئیس جمهور به استان است.

به گفته مقصودی مهم‌ترین راه حل مشکل اعتبار راه آهن استان را غیر از منابع دولتی، استفاده از کمک بانک‌ها از طریق ماده ۵۶ است و با توجه به اینکه بیشترین بهره برداری از راه آهن مربوط به صنایع استان است؛ قطعاً پیگیری تعهد صنایع استان در کمک به تکمیل این پروژه، از دیگر راه‌های رفع این مشکل است.

تاکید بر لزوم تسریع در اجرای خط آهن چهارمحال و بختیاری

کاظم ابهجی مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز گفت: مشکلات مطرح شده به مرکز انتقال داده می‌شود تا در آستانه تصویب بودجه ۱۴۰۱ و در حالی که برآورد‌های بودجه در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و امکان تغییرات وجود دارد، رقم اعتباری در صورت کمبود اصلاح شود.

اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از مهم‌ترین رویکرد‌های طرح راه‌آهن مبارکه _ سفیددشت به شهرکرد است.

سوت قطار در چهارمحال و بختیاری شنیده می‌شود+ تصاویر

سوت قطار در چهارمحال و بختیاری شنیده می‌شود+ تصاویر

سوت قطار در چهارمحال و بختیاری شنیده می‌شود+ تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده