تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۴۳۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قانون یک درصد فروش معادن در استان اصفهان اجرا خواهد شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به قانون یک درصد فروش معادن در استان گفت: این مهم در گذشته محقق نشده بود، اما با همتی که در مدیریت استان در این خصوص وجود دارد به زودی شاهد اجرای این قانون خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: روز گذشته در بازدید میدانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مجموعه معادن استان به ویژه معادن شهرستان‌های کاشان و نطنز مشکلات ناشی از معادن برای مردم مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در این بازدید‌ها با موافقت سلاجقه مقرر شد با معادنی که موازین قانونی را رعایت نکرد‌ه‌اند برخورد قانونی شود و با دقت نظر بیشتر دستگاه‌های مسؤول به محیط زیست و آرامش مردم خدشه‌ای وارد نشود.

زینلیان با تأکید بر اجرای قانون یک درصد فروش معادن در استان، اظهار کرد: در این بازدید بر اجرای این قانون تأکید شد تا عوارض دولتی از معادن اخذ و در محل هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: این مهم در گذشته محقق نشده بود، اما با همتی که در مدیریت استان در این خصوص وجود دارد به زودی شاهد اجرای این قانون خواهیم بود.

وی با اشاره به بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پارک ملی قمیشلو گفت: با موافقت سازمان محیط زیست درصدد هستیم نخستین مجموعه گردشگری، طبیعی و محیط زیستی در این منطقه احداث شود.

زینلیان از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار در پارک ملی قمیشلو خبر داد و اظهار کرد: قرار است بخش خصوصی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری، حفظ محیط زیست و ارتباط بیشتر مردم با حیات وحش سرمایه‌گذاری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در پایان گفت: زیستِ گونه‌های مختلف جانوری و مناظر بسیار بکر طبیعی در پارک ملی قمیشلو باعث رونق منطقه و باز شدن افق‌های طبیعی به روی مردم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده