تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۳۴۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان مدیریت و برنامە‌ریزی استان:

کردستان در بحث دریافت یک درصد فروش معادن ضعیف عمل کردە است

‌می‌متالز - رییس سازمان مدیریت و برنامە‌ریزی استان کردستان گفت: استان کردستان در بحث دریافت یک درصد فروش معادن ضعیف عمل کردە است.

به گزارش می‌متالز، ارسلان ازهاری ۱٤شهریور در چهاردهمین شورای معادن استان کردستان اظهار کرد: درسال گذشتە درآمدی کە باید در استان تحقق پیدا کند ۲ هزار و ٥۰۰ میلیارد تومان بودە است.

ارسلان اظهار کرد: رشد متوسط درآمد‌های استانی کشور ٦۳ درصد و استان کردستان ۱۳۰ درصد است.

وی عنوان کرد: در قالب ردیف‌های درآمدی کە برای استان‌ها در نظر گرفتە شدە است، ۱۲۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن برای استان در نظر گرفتە شدە است، کە متاسفانە استان در این زمینە بسیار ضعیف عمل کردە است.

ازهاری بیان کرد: اگر این روند همچنان ادامە پیدا کند تا پایان سال هیچ مبلغی دریافت نخواهد شد و تحقق این امر همراهی و همکاری سایر دستگاە‌های ذیربط را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: بسیاری از حساب‌های شرکت‌های تولیدی و صنعتی موجود در استان کردستان نیست و اظهار مالیاتی آن نیز در استانی خارج از استان انجام شدە است.

نمایندە مردم شهرستان‌های قروە و دهگلان گفت: بسیار جای تاسف است کە ٦۰ درصد کوە پوکە معدنی ایران در کردستان تولید می‌شود، اما در اطلاعات سازمان سمت نامی از آن بردە نشدە است.

پرویز اوسطی بر بهسازی و بازسازی راە‌های روستایی در مسیر معادن تاکید و اظهار کرد: طبق مصوبات قانونی بهسازی و آسفالت راە‌های روستایی برعهدە معدن دار است کە متاسفانە این مهم در استان کردستان مورد غفلت واقع شدە است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده