تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۷۲۷۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت کردستان خبر داد:

۹۹ میلیارد ریال جریمه برای متقاضیان واحد‌های صنفی و غیر صنفی کردستان

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون طی بازرسی‌های انجام گرفته در مجموع ۹۹ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال جریمه برای متخلفان واحد‌های صنفی و غیر صنفی کردستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی گفت: از ابتدای سال تا کنون، در مجموع ۱۱ هزار و ۹۸۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفته است.

وی افزود: با تلاش بازرسان این سازمان در بازرسی‌های به عمل آمده از واحد‌های صنفی و غیر صنفی ۲ هزار و ۱۶۳ مورد تخلف کشف شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در این رابطه یک هزار و ۹۲۹ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.

خلیقی با اشاره به اینکه عمده این تخلفات گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بوده، یادآور شد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان ۲ هزار و ۳۴۰ مورد گزارش مردمی درج شده و در رسیدگی به آن‌ها ۳۳۵ مورد تخلف احراز که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحد‌های صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و ...، واحد‌های متخلف صنفی را با شماره‌های تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش نمایند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده