تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۰۹۲۵۹
با حضور استاندار کردستان:

پروژه بهسازی محور قصلان-سریش آباد کلنگ زنی شد

‌می‌متالز - پروژه بهسازی محور قصلان-سریش آباد با حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از محل وصول حقوق دولتی معادن روز سه شنبه با حضور استاندار کردستان کلنگ زنی شد.

به گزارش می‌متالز، استاندار کردستان در مراسم کلنگ زنی پروژه بهسازی و آسفالت جاده محور قصلان-سریش آباد، اظهار کرد: بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی وصول شده معادن به استان یکی از ظرفیت‌های توسعه این منطقه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در سالیان گذشته به دلایل متعددی این میزان درصد قانونی به طور کامل به استان بازگردانده نشده است به گونه‌ای که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ تنها هفت میلیارد تومان بازگردانده شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۴.۸ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده معادن به استان برگشت، بیان کرد: امیدواریم امسال شاهد برگشت ۱۰۰ درصدی این میزان اعتبار باشیم.

زارعی کوشا بر تسریع در اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود این پروژه تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: ضروری است امسال از محل برگشت حقوق دولتی معادن محور دیرک لو-سریش آباد هم که یکی از مطالبات جدی مردم این منطقه است، آسفالت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم با اشاره به اینکه سال گذشته افزون بر یک هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شد، اظهار کرد: براساس قانون ۱۵ درصد این مبلغ باید به استان بازگردانده شود که تاکنون ۴۴.۸ میلیارد تومان آن بازگشته است.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه میزان اعتبار بازگردانده شده از حقوق دولتی وصول شده معادن باید صرف زیرساخت مناطقی که معدن در آن قرار دارد، شود، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه بهسازی محور قصلان- سریش آباد از محل بازگشت حقوق دولتی وصول شده معادن تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر اجرای این پروژه ۲ معدن وجود دارد، افزود: از میزان بازگشت حقوق دولتی معادن استان اجرای ۲ پروژه دیگر را هم در برنامه داریم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده