تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۹۲۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

توجه به خوشه‌های صنعتی استان زنجان در اولویت قرار دارد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: وضعیت استان در اخذ حقوق دولتی معادن خوب است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی، با بیان اینکه در مقایسه با استان‌های دیگر بخش بیشتری از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان بازگشته است، اظهار کرد: تکمیل زنجیره‌های تولید اولویت سازمان صمت زنجان بوده و مهم‌ترین مساله در هدف‌گذاری، تنظیم سند راهبردی است.

وی با تاکید بر اینکه سند راهبردی باید مبتنی بر عدالت اقتصادی و با تکیه بر آمایش سرزمینی تدوین شود، اضافه کرد: در این سند باید روشن کنیم با چه شاخص‌ها و چه مصداق‌هایی خواهان رشد اقتصادی در استان هستیم و منطبق بر آن، مسیر سرمایه‌گذاری‌ها مشخص می‌شود. البته اقداماتی در گذشته صورت پذیرفته که با بررسی همه موارد مواردی که مشکل‌دار بود کنار گذاشته شده است.

این مسوول به سند راهبردی تدوین شده اشاره کرد و گفت: این سند جامع بوده و تاکید شده است در قالب شعار و نوشته باقی نماند بلکه باید با تاسی از آن امور را برنامه‌ریزی و پیگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توجه به خوشه‌های صنعتی را موضوع مهم دیگر در سند راهبردی سازمان صمت استان معرفی کرد و افزود: خوشه‌های فرش، کفش، دوزندگی و خوشه‌های دیگر بخش‌های مهمی هستند که باید طبق سند به آن‌ها توجه و برنامه‌ها را اجرا کنیم. اعتقاد بر این است که اگر می‌خواهیم تولید را به بستر جامعه ببریم باید به خوشه‌های صنعتی توجه بیشتری کنیم.

گلشنی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر مورد توجه در سند، بحث آموزش و پژوهش است، ادامه داد: در این حوزه مشکل اساسی نیروی کار نیست بلکه وجود نیروی ماهر و متخصص است. مشکل بیکاری در استان به آن معنایی که در استان‌های دیگر وجود دارد، نیست، ولی مشکل اساسی ما نبود تکنسین‌های فنی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده