تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۹۲۰۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن غرب خراسان رضوی ۱۹۷ میلیارد ریال حقوق دولتی پرداختند

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: ۱۹۷ میلیارد ریال از محل حقوق دولتی ۱۷۵ معدن در حال بهره‌برداری در غرب استان خراسان رضوی دریافت و به خزانه عمومی دولت واریز شد.

به گزارش می‌متالز، حسین شریعتمدار تهرانی روز چهارشنبه اظهار داشت: یکی از تکالیف دولت به سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری دریافت حقوق دولتی معادن در راستای تامین درآمد‌های غیرنفتی پایدار و مولد جایگزین درآمد‌های نفتی است.

وی تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار حقوق دولتی معادن را برای واریز به خزانه عمومی دولت به طور مرتب مورد پیگیری و پایش قرار داده است.

رییس اداره صمت سبزوار گفت: هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال در حوزه معدنی این شهرستان با هدف افزایش تولید سرمایه‌گذاری شده است.

شریعتمدار تهرانی افزود: با این میزان سرمایه‌گذاری، پنج معدن جدید در زمینه بهره‌برداری و استخراج انواع کانی‌های معدنی و نیز فرآوری برخی دیگر از مواد معدنی با اشتغال ۳۷ نفر در شهرستان سبزوار فعال شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار افزود: این شهرستان از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی به شمار می‌رود و تاکنون پروانه بهره‌برداری حدود ۸۰ معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه در این منطقه صادر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده