تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۹۳۳۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کمیسیون صنایع حقوق دولتی معادن در سال آینده را تعیین کرد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزئیاتی از مصوبه این کمیسیون درباره حقوق دولتی معادن در سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در تشریح نشست این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ درباره تولید، صنعت و ICT مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بند (ن) تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ را از جمله نقاط قوت برشمرد و افزود: در این بند به منظور جلوگیری از خام‌فروشی مقرر شد، صادرکنندگان مواد معدنی و... به میزانی که برای تکمیل زنجیره ارزش و تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعتبار مالیاتی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین براساس پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوب کرد که در سال آینده دولت می‌تواند خودرو‌های کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال وارد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین براساس تصمیم کمیسیون تلفیق مقرر است ۸۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت خودرو عرضه شده در بورس و قیمتی که توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، به دولت بازگردد و صرف حوزه حمل و نقل شود تا انگیزه خودروسازان برای مدیریت بورس کالا و گرانفروشی را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همچنین در نشست امروز مصوبات کمیسیون تلفیق درباره توسعه فیبر نوری نیز بررسی شد، ادامه داد: در سال آینده حقوق دولتی معادن همانند امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده