تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۹۱۹۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۱۳۴ درصدی اخذ حقوق دولتی از معادن آذربایجان‌غربی

‌می‌متالز - اخذ حقوق دولتی از معادن آذربایجان‌غربی ۱۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در یکسال گذشته سه هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن آذربایجان‌غربی دریافت و به خزانه مرکزی واریز شده است.

عبدالحمید سرتیپی، با اشاره به عملکرد یک سال گذشته معادن استان افزود: از دهه فجر پارسال تا دهه فجر امسال برای محدوده‌های تازه کشف شده در استان، ۳۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شده است و در حال حاضر بطور کلی ۲۳۵ محدوده اکتشافی وجود دارد.

سرتیپی افزود: در یک سال گذشته ۲۲ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی که به مراحل پایانی اکتشاف رسیده و در شرف بهره‌برداری هستند با ذخیره قطعی بیش از ۹۲ میلیون تن انواع مواد معدنی صادر شده است.

وی اظهارکرد: در این مدت ۴۷ معدن در استان با ظرفیت استخراج سالانه بیش از یک میلیون و ۷۹۳ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۰۲ نفر در استان به بهره‌برداری رسیدند که برای استخراج از این معادن بیش از یک‌هزار و۶۴۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سرتیپی، با اشاره به اینکه دریافت حقوق دولتی از معادن سبب توسعه زیر ساخت‌های اساسی در مناطق معدن خیز می‌شود، گفت: در یکسال گذشته سه هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن بهره‌برداری شده استان وصول و به خزانه مرکزی واریز شده که ۱۳۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: درحال حاضر ۵۳۸ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۱۵۷ هزار تن انواع مواد معدنی و با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون و ۲۱۵ هزارتن انواع مواد معدنی در استان موجود است که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از شش هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با راه‌اندازی این معادن زمینه اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۳۶۲ نفر در استان فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده