تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۹۱۹۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید استاندار کردستان بر واریز سهم استان از حقوق دولتی معادن

‌می‌متالز - استاندار کردستان حفظ سلامت عمومی مردم را جزو خطوط قرمز در فعالیت‌های معدنی استان عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای معادن استان کردستان، ضمن تاکید بر بهره‌مندی استان از درآمد‌های معدنی برای توسعه و پیشرفت، گفت:یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه استان به بخش معدن مربوط می‌شود که باید از این پتانسیل به صورت کامل بهره برد.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های معدنی حفظ سلامت و حقوق عمومی مردم بسیار مهم است و جزو خطوط قرمز به شمار می‌رود، افزود: اگر هر مجموعه معدنی و یا صنعتی فعالیتی داشته باشد که سلامت مردم را به مخاطره بیندازد از فعالیتش جلوگیری خواهد شد، اما در کنار آن نیز اظهار نظر‌های غیرکارشناسی و آسیب زا نسبت به فعالان و سرمایه‌گذاران معدنی را نمی‌پذیریم.

زارعی کوشا یکبار دیگر بر ضرورت انتقال حساب بانکی واحد‌های بزرگ صنعتی معدنی به بانک‌های استان تاکید کرد و گفت:بدون تعارف اعلام میکنم اگر این واحد‌ها از انتقال حساب خود به داخل استان به دلیلی امتناع کنند به آنان خدماتی ارائه نخواهد شد.

وی افزود:حق مردم است که از این منابع و گردش مالی استفاده کنند.

سرمایه گذاری طلای زرکوه در بخش سولفیدی معدن، دریافت مطالبات معوق معادن، دریافت یک درصد حقوق معادن از دیگر موارد مورد تاکید استاندار کردستان در جلسه شورای معادن استان بود.

زارعی کوشا در پایان به صورت ویژه از حماسه آفرینی مردم کردستان در راهپیمایی۲۲ بهمن تشکر کرد وگفت:پیام این راهپیمایی و حضور پرشور مردم وظیفه مدیران در خدمت رسانی بیشتر را سنگین‌تر می‌کند و ما باید بیشتر از گذشته خدمت کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده