تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۲۹۱۸۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نبود حساب بانکی معادن کردستان در استان، ترک‌فعل است/فروش ۷۵ هزار میلیارد تومانی طلای زرکوه قروه

‌می‌متالز - مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان گفت: نبود حساب بانکی معادن در استان به عنوان ترک فعل معادن محسوب می‌شود که باید برای این واحد‌ها اقدامات تنبیهی در نظر گرفت.

به گزارش می‌متالز، مجتبی مقیاسی در جلسه شورای معادن کردستان با اشاره به اینکه کردستان از پهنه‌های معدنی زیادی برخوردار است و می‌تواند به رشد و توسعه استان کمک کند اظهار کرد: از آنجا که بسیاری از پهنه‌ها یا ناقص اجرا شده یا اصلا اجرا نشده است لذا ضرورت دارد بهره‌برداری درستی از آن بعمل آید.

وی با اشاره به اینکه در مواردی هنگام بهره‌برداری از معادن خساراتی به اهالی منطقه و کشاورزان نزدیک منطقه وارد شده است تصریح کرد: در این راستا قانون صراحتا سهم یک درصدی فروش معادن پس از فروش به خزانه استان را در صورت بروز آسیب‌های عمومی، بهداشتی و درمانی را تکلیف کرده است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان تاکید کرد: شورای معادن باید میزان بهره‌برداری معادن را از سال ۹۶ تاکنون بررسی و احصا کند تا راهکار‌های لازم بر‌ی مقابله با آسیب‌ها اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه معادن زیادی در استان در حال فعالیت و بهره برداری هستند افزود: معدن طلای زرکوه از سال ۹۶ تاکنون ۲۵ تن طلا نزدیک ۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشته است که سهم پرداخت یک درصدی این معادن نزدیک به ۷۵۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

مقیاسی سهم پرداختی معدن زرکوه در سال جاری را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: معدن زرکوه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون باید نسبت به پرداخت سهم یک درصدی حقوقات دولتی اقدام کند.

وی افزود: نبود حساب بانکی معادن در استان به عنوان ترک فعل معادن محسوب می‌شود این مهم باید به عنوان مصوبه شورای معادن لحاظ شود و با در نظر گرفتن اقدامات تنبیهی بخشی از واحد‌ها تعطیل و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده