تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۹۱۶۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد؛

ثبت اطلاعات ۹۰ درصد معادن استان در سامانه جامع تجارت/ تعیین تکلیف تمام معادن آذربایجان‌شرقی تا پایان سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی از ثبت اطلاعات ۹۰ درصد معادن استان در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: افرادی که معادن را راکد نگه داشته‌اند و فعالیتی انجام نمی‌دهند تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، «صابر پرنیان» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی با بیان مطلب فوق و ضمن تقدیر و تشکر از مسوولان نهاد‌های قضایی استان برای پیگیری مسائل و مشکلات در بخش معدن، گفت: رسیدگی تخصصی به پرونده‌های قضایی از جمله منافع تشکیل شعبه شورای حل اختلاف معادن و صنایع) ستاد ملی صبر است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته معادن استان مورد کم توجهی قرار گرفته، افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم، بخش معدن در اولویت برنامه‌های اداره کل صمت قرار گرفته و اقدامات در این زمینه از ماه‌های گذشته آغاز شده که از جمله این اقدامات می‌توان به تشکیل کمیته معادن به ریاست فرمانداران شهرستان‌ها اشاره کرد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در گذشته در تامین و توزیع سوخت معادن مشکل داشتیم، ولی اکنون با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه جامع این امور مرتفع شده و تمام فعالیت‌ها به صورت برخط رصد می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت حقوق مردم در کنار حقوق معدنکاران اضافه کرد: انتظار مردم از معدنکاران در کنار محل زندگی آن‌ها معقول است. البته معدنکاران نیز در راستای مسوولیت‌های اجتماعی با جدیت همکاری می‌کنند.

پرنیان در این رابطه خاطرنشان کرد: به‌منظور تسریع فرایند امور در حوزه معدن باید از ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی معدن استان و خانه معدن به‌عنوان بازو‌های قدرتمند فنی و اجرایی استفاده شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف تمام معادن آذربایجان‌شرقی تا پایان سال ۱۴۰۱، یادآور شد: با توجه به اینکه ناظران فنی در بخش معدن نقش اثربخشی دارند، بنابراین باید با همکاری ویژه نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و در موقعیت‌های مختلف پاسخگو باشند.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی از ثبت اطلاعات ۹۰ درصد معادن استان در سامانه جامع تجارت خبر داد و افزود: افرادی که معادن را راکد نگه داشته‌اند و فعالیتی انجام نمی‌دهند تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه با اصلاح نگرش باید توجه ویژه‌ای به بخش معدن داشته باشیم، تاکید کرد: جلسات متعددی به‌منظور رفع موانع فعالیت معدنکاران برگزار شده است. اگر تشکل‌های مرتبط با بخش معدن قوی شوند، بدون تردید بخش بزرگی از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد.

پرنیان با اشاره به اینکه باید بستر مناسبی برای فعالیت راحت و بدون دغدغه بهره‌برداران معدن ایجاد کنیم چرا که در این صورت است که رشد و توسعه این بخش را شاهد خواهیم بود، گفت: با توجه به تغییر مدل‌های برداشت مواد معدنی، باید از مدل‌های روز دنیا استفاده کنیم و در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، سختگیری‌ها را کنار بگذاریم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده