تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۹۱۶۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان سمنان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۵۳۰ میلیارد ریالی در بخش معادن سمنان/ افزایش چشمگیر واحد‌های فرآوری معدنی در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر ۲۷ پرونده بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری این واحد‌ها ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش می‌متالز، «یادگار احمدی» مدیرکل صمت استان سمنات ضمن بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال، ۲۷ پروانه بهره‌برداری در استان سمنان صادر شده است، گفت: ۴۹۵ میلیون تن ظرفیت استخراج این واحد‌های معدنی است که توانسته‌اند برای ۱۴۷ نفر نیز اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ذخیره قطعی پروانه‌های استخراج صادر شده در یک سال اخیر در سراسر استان سمنان ۱۶ میلیون تن است، تاکید کرد: مجموعاً این پروانه‌های بهره‌برداری ۵۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان سمنان را محقق کرده است.

مدیرکل صمت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر ۱۶ گواهی اکتشاف معدنی نیز در استان صادر شده، یادآور شد: تناژ ذخیره قطعی این معادن ۱۰ میلیون تن و هزینه عملیات آن‌ها ۶۸ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در این استان ۵۷۰ معدن فعال وجود دارد، تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، واحد‌های فرآوری معدنی استان سمنان که تا قبل از دولت سیزدهم سه واحد بودند، به ۱۰ واحد افزایش یافته است.

احمدی با بیان اینکه ۱۱ واحد فرآوری دیگر هم در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید، گفت: طی دو سال ابتدای دولت سیزدهم تعداد واحد‌های فرآوری معدنی استان از سه مورد به ۲۱ واحد افزایش خواهد یافت که نشان می‌دهد تاکید دولت بر عدم خام فروشی است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده