تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۹۱۸۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تأکید بر انتقال حساب بانکی معدن داران به کردستان

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: معدن داران باید حساب‌های بانکی خود را به داخل استان کردستان منتقل کند.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورالی معادن استان گفت: با توجه به اینکه معادن خدماتی را از استان دریافت می‌کنند، قابل قبول نیست بهره فعالیت آن‌ها را دیگر استان‌ها ببرند و از این رو باید حساب‌های خود را به بانک‌های کردستان منتقل کنند.

زارعی کوشا با بیان اینکه حقوق یک درصدی معادن که در قانون مصوب شده را پیگیری می‌کنیم، گفت: فرصت ۱۰ روزه به صنعت، معدن و تجارت استان داده شده تا این مبالغ واریز شود.

وی همچنین از مدیر کل محیط زیست استان کردستان خواست وضعیت آلودگی یا سبز بودن صنعت پتروشیمی استان را مشخص کند.

مدیر دیوان محاسبات استان نیز با بیان اینکه معدندارانی که حساب‌های بانکیشان در داخل استان نباشد قابل قبول نیست، گفت: قرار بود تا ۲۲ بهمن این کار انجام شود که این اتفاق تاکنون نیافتاده است.

مقیاسی همچنین بابیان اینکه در استان ۱۳۲ معدن غیر فعال داریم گفت: باید در قالب مزایده این معادن تعیین تکلیف شوند.

وی در ادامه به اهمیت وصول مطالبات دولتی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۳۶ میلیارد تومان از این مطالبات وصول شده است.

رحیمی رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اضافه برداشت معادن آسیب زیادی به زیرساخت‌های حمل و نقل استان کردستان وارد کرده است گفت: ۴۰ درصد ظرفیت معادن استان غیرفعال است که باید دلایل آن بررسی شود.

خلیقی رئیس سازمان صمت کردستان نیز با بیان اینکه در استان ۱۸۶ معدن فعال با اشتغالزایی برای بیش از ۵ هزار نفر فعال است گفت: امسال ۱۵ معدن به دلیل رکود بازار، درخواست تعطیلی موقت داده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده