تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۹۱۸۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برداشت‌های غیرمجاز از برخی معادن شاهرود/ واحد‌های فرآوری معدنی در سمنان افزایش یافت

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بررسی برداشت‌های غیرمجاز از معادن جنوب و جنوب شرق شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: شمار واحد‌های فرآوری معدنی در این استان، امسال به ۱۵ واحد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان امشب در بیست و هفتمین جلسه شورای معادن استان سمنان اظهار کرد: ۶۸۶ پروانه بهره‌برداری در بخش معدن در استان سمنان صادر شده است که بهره‌برداران این بخش در استان در این معادت مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال، ۶۰ مجوز معدنی و صنایع معدنی در استان سمنان صادر شده که از این تعداد، ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری، ۱۴ فقره گواهی کشف، ۱۱ فقره گواهی استخراج و ۱۴ فقره پروانه صنایع معدنی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: تا پایان سال گذشته، ۶ واحد فرآوری معدنی در استان سمنان راه‌اندازی شده که این تعداد، امسال به حدود ۱۵ واحد افزایش یافته است.

در این نشست، گزارشی در خصوص برگزاری مزایده معادن استان سمنان و اجرای جز بند الف ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه ارائه و برداشت‌های غیرمجاز در جنوب و جنوب شرق شهرستان شاهرود بررسی شد.

در این جلسه، همچنین درخواست ۱۵ بهره‌بردار معدن استان در موضوعاتی از قبیل تعطیلی موقت، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، انتزاع معدن، انصراف از بهره‌برداری و واگذاری محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی بررسی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده