تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۰۷۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

۹ طرح صنعتی و معدنی در استان سمنان افتتاح خواهد شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: همزمان با دهه تولید و تجارت، ۹ پروژه اقتصادی در بخش صنعت و معدن استان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، یادگار احمدی بعد از ظهر شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی سازمان صمت سمنان ضمن تشریح برنامه‌های دهه تولید و تجارت، ابراز کرد: قرار است در این ایام ۹ پروژه معدنی و صنعتی در استان سمنان به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح‌های اقتصادی و صنعتی برای یک هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد، ابراز کرد: بهره برداری از واحد‌های تولیدی توسعه عمران از جمله طرح‌های قابل افتتاح در روز ملی تجارت و دهه تولید و تجارت خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در این ایام همچنین یک مجموعه تولید سنگ، یک کارخانه روغن موتور، کارخانه الیاف مصنوعی و… در استان افتتاح خواهد شد، گفت: افتتاح واحد تولیدی صنایع فروآلیاژ دامغان از مهمترین این طرح‌ها است.

احمدی درباره این طرح مهم توضیح داد: فروآلیاژ دامغان با سرمایه گذاری ۸۷۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن فروسیلیسیم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزن برای بیش از ۳۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یک کارخانه تولید کاشی که ۱۳ سال است با تعطیلی روبرو شده نیز در این ایام راه اندازی می‌شود، گفت: این کارخانه با ۱۸۰ کارگر سالانه پنج میلیون مترمربع کاشی ساختمانی معمولی دیواری و کاشی ساختمانی کفی لعابدار و… را با با سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد تومان، تولید خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان همچنین گفت: خط تولید جدید انواع دارو‌های ضدسرطان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۶۶ میلیارد تومان، ظرفیت تولید سالانه ۲۲ میلیون عدد انواع داروی ضدسرطان و اشتغال ۱۵۰ نفر دیگر طرح مهم و شاخصی است که در ایام دهه تولید و تجارت در استان سمنان افتتاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده