تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۹۷۴۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان سمنان مطرح کرد؛

اجرایی شدن ۶۳ درصد مصوبات کارگروه تسهیل در سمنان/ مشکلات ۲۹۵ واحد تولیدی بررسی شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سمنان از اجرایی شدن ۶۳ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۰ واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، «یادگار احمدی» مدیرکل صمت استان سمنان، در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۲ که به ریاست استاندار سمنان برگزار شد، گفت: در سال گذشته با برگزاری ۹۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان، مشکلات ۲۹۵ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسات و با حمایت‌های استاندار سمنان، به‌عنوان رئیس کارگروه و همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو و بانک‌های عامل، ۵۴۳ مصوبه در جهت رفع موانع تولید استان به تصویب رسید که از این تعداد ۶۳ درصد مصوبات تاکنون اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

مدیرکل صمت استان سمنان و دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه حدود نیمی از مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات است، افزود: ۱۷ درصد مابقی مصوبات مربوط به امور زیرساختی و زیربنایی، ۴ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۷ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و مابقی سایر است.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته با برگزاری بیش از ۴۰ جلسه هم اندیشی برای واحد‌های راکد استان، در حدود ۹۵ مصوبه در جهت احیای مجدد واحد‌های راکد صادر که این امر موجب احیا و بازگشت به چرخه تولید تعداد ۳۰ واحد تولیدی شده است.

احمدی با اشاره به مزین شدن سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب که به شعار «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار کرد: امیدواریم با وجود زیرساخت‌های موجود، سرمایه‌گذاری‌هایی نظیر واحد‌های تولیدی و صنعتی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، معادن و صنایع معدنی در مسیر تحقق شعار سال با اولویت احیای واحد‌های راکد، افزایش ظرفیت و تولید در واحد‌های تولیدی و تثبیت و رشد اشتغال در استان گام برداشته و با انگیزه خدمت‌رسانی بهتر به مردم با بهره‌گیری صحیح از امکانات و ظرفیت‌های موجود ارائه خدمت کنیم.

پرداخت ۲۸ هزار میلیارد ریال وام به واحد‌های تولیدی سمنان

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱، بیش از ۲۳۰ واحد تولیدی این استان به ارزش بالغ‌بر ۲۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: تاکنون ۲۹۵ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و پرونده ۱۱۵ واحد تولیدی در دست بررسی است.

مدیرکل صمت استان سمنان اضافه کرد: طی ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، مشکلات ۲۴۳ واحد تولیدی این استان مطرح و رسیدگی شد که ۴۲۳ مصوبه در جهت رفع موانع موجود به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

وی از موافقت این کارگروه با پرداخت حدود ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به سه واحد تولیدی صنعتی استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: همچنین مشکلات بانکی، زیربنایی و تأمین اجتماعی چهار واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سمنان موردبررسی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: در این نشست گزارشی از لیست مصوبات تسهیلات رونق تولید و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ارائه شد و عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید موردبررسی قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده