تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۹۷۱۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۷ واحد تولیدی تعطیل در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهکیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷ واحد تولیدی راکد در استان سال گذشته به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش می‌متالز، کریم روزبهان، اظهار داشت: سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی راکد در این استان به چرخه تولید بازگشت که برای ۲۷۵ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته بازگشت به تولید ۲۶ واحد تولیدی را تکلیف کردند که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده بیش از تعهد واحد تولیدی تعطیل فعال شده است.

روزبهان به روش‌ها و تدابیر اتخاذ شده در فعال‌سازی این واحد‌های تولیدی پرداخت و افزود: برگزاری جلسات و کارگروه‌های رفع موانع تولید، حضور مستمر مسوولان و متولیان کشوری و استانی، ارائه تسهیلات و رفع بروکراسی‌های اداری از جمله روش‌ها برای فعال‌سازی واحد‌های تولیدی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهکیلویه و بویراحمد به ضرورت‌های حمایت از سرمایه‌گذاران برای اشتغال‌زایی اشاره کرد و ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران برای اشتغال‌زایی و توجه به تولید و گام برداشتن در راستای مطالبات رهبر انقلاب برای اشغال آفرینی از مهم‌ترین اولویت‌ها در برنامه‌های پیشرو خواهد بود.

وی با اشاره به الزامات و برنامه‌های توسعه و فعالیت معادن استان، یادآور شد: هم اکنون ۸۲ پروانه بهره‌برداری معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۶ میلیارد ریال و اشتغال ۹۲۶ نفر و استخراج اسمی سالیانه حدود پنج هزار و ۵۵۷ میلیون تن در استان دارای اعتبار هستند.

روزبهان خاطرنشان کرد: کل ذخیره قطعی این معادن، ۱۶۶۱ میلیون تن است که در سال آینده توجه به فعال‌سازی، مطالعات معادن و همچنین سرمایه‌گذاری در این بخش دنبال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده