تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۹۷۱۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

هدف گذاری استان، افزایش تعداد واحد‌های فرآوری معدنی

‌می‌متالز - با هدف گذاری صورت گرفته، در یک دوره ۴ ساله، عدد قابل توجهی از واحد‌های فرآوری در حوزه کشاورزی و معدن در استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از خاورستان، دکتر جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در نماز عبادی سیاسی جمعه قاین به اقدامات مؤثر دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در همین استان، حدود ۳۸۴ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد داشتیم که با راه اندازی نهضت فعال شدن واحد‌های راکد، حدود ۱۹۹ مورد از این واحد‌ها به چرخه تولید برگشتند.

وی متذکر شد: این توفیق اگر چه ارزشمند است و نشان دهنده عزم مدیران می‌باشد، اما کافی نیست.

استاندار با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها عقب ماندگی تاریخی دارد، گفت: بیشترین تمرکز دولت در خراسان جنوبی بر تأمین و توسعه زیرساخت‌های مغفول مانده و به ارث رسیده است.

قناعت ادامه داد: بهداشت و درمان، راه، راه آهن، مسکن، احیای واحد‌های تولیدی و … از نقاط مورد تمرکز دولت در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک کشاورزی و معدنی کم نظیر استان، ضعف در حوزه صنایع فرآوری را از مشکلات موجود برشمرد و تأکید کرد: این اصلاً قابل قبول نیست که محصولات خراسان جنوبی به استان‌های دیگر رفته و بعد از فرآوری به نام دیگر مناطق عرضه شوند.

به گفته وی؛ چنانچه با همین فرمان پیش برویم و برنامه ریزی‌ها درست پیش بروند، در یک دوره ۴ ساله، عدد قابل توجهی از واحد‌های فرآوری در حوزه کشاورزی و معدن در استان ایجاد خواهد شد.

استاندار در ادامه، قاین را مهد علم و اندیشه و شهر سرداران شهید ناصری کاوه و … و با مردمانی متدین و انقلابی نامید و گفت: در یک سال گذشته، اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه این شهرستان و پاسخ به مطالبات مردم صورت گرفته است.

قناعت با اشاره به همدلی و همبستگی بین مدیران، نماینده، امام جمعه، شورا‌های اسلامی و … در شهرستان قاینات، تأکید کرد: هر جا وحدت و همدلی حاکم باشد، توسعه شتاب بیشتری دارد.

وی از اقدامات دولت در شهرستان قاینات گفت و اظهار داشت: تأمین زمین مورد نیاز برای احداث واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی، ارتقاء دانشکده پرستاری و مامایی به دانشکده علوم پزشکی، تأمین تجهیزات پزشکی و… از جمله این اقدامات در یک سال گذشته است.

به گفته وی؛ آغاز عملیات اجرایی مجتمع آجر نسوز در سیمان قاین با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته می‌باشد.

استاندار به موضوع افتتاح واحد احیای شرکت فولاد در سفر دوم رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: واحد فولادسازی کارخانه حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اعتبارات خوبی که گرفته امیدواریم امسال شاهد افتتاح آن و حجم اشتغالی که ایجاد می‌کند، باشیم.

قناعت ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب قاین و اجرای ۷۰ کیلومتر شبکه جهت انتقال پساب به کارخانه فولاد نیز از اقدامات شاخص دولت در سال گذشته در شهرستان قاینات است.

وی افزود: اجرای این پروژه با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، ضمن تأمین آب کارخانه از برداشت‌های بی رویه از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

به گفته وی؛ با پیگیری‌هایی که در زمینه احداث پلی کلینیک، کتابخانه مرکزی، سالن‌های ورزشی و … انجام شده، در سال جدید شاهد اتفاقات خوب در شهرستان قاینات خواهیم بود.

منبع: خاورستان

عناوین برگزیده