تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۰۴۹۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تحقق شعار سال با رشد واحد‌های صنعتی و معدنی؛

کارگروه رشد تولید در سمنان تشکیل می‌شود/ کسب جایگاه نخست کشوری در رشد اقتصادی بدون نفت

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سمنان اعلام کرد که به‌منظور افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی و معدنی در استان، کارگروه رشد تولید در استان تشکیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «یادگار احمدی» مدیرکل صمت استان سمنان در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق شعار سال و رشد و رونق تولید و اشتغال در واحد‌های تولیدی استان این کارگروه به دبیری اداره کل صمت استان تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در این کارگروه که نمایندگان استانداری، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز حضور دارند واحد‌های زیر ظرفیت بخش صنعت و معدن از قبیل قطعات خودرو، صنایع لاستیک، پلاستیک و صنایع شیمیایی مرتبط با صنعت ساختمان و گروه صنعت دارویی و واحد‌های زیر ظرفیت بخش معدن از قبیل گروه فرآوری معادن و فعال‌سازی معادن مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل صمت استان اضافه کرد: افزایش تولید واحد‌های خودروساز، هدف کلان کشور در زمینه جهش مسکن، ظرفیت خالی موجود در صنعت داروسازی، ایجاد ظرفیت جدید در بخش فرآوری با هدف ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در راستای ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت تولیدی معادن غیر فعال از مهمترین اهداف تشکیل این کارگروه است.

احمدی همچنمین: انجام بازدید از واحد‌های تولیدی بمنظور تحقق اهداف رشد تولید، بررسی و شناسایی موانع و مشکلات رشد تولید و احصا مشکلات واحد‌های تولیدی و اعطای مشوق‌های لازم در صورت احراز افزایش و رشد تولید و اشتغال به واحد‌های از اهم وظایف این کارگروه است.

رتبه نخست استان سمنان در رشد اقتصادی کشور در سال گذشته

همچنین «محمدرضا صادقی» معاون استاندار سمنان در نشست با مدیرکل و مسئولان اداره کل صمت این استان، با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیشترین تسهیلات به رونق تولید اختصاص یافته است، گفت: استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید و عملکرد کارگروه تسهیل در کشور، رتبه نخست را داراست و در رشد اقتصادی بدون نفت، توانسته‌ایم رتبه اول را به دست آوردیم.

وی با اشاره به تلاش‌های موثر و مستمر اداره صمت استان سمنان در احیای واحد‌های راکد و برگشت آن‌ها به چرخه تولید، بیان کرد: این مجموعه در تامین کالا‌های اساسی و تنطیم بازار نیز با توجه به فراز و نشیب‌های موجود، زحمات زیادی را متحمل شده است.

معاون استاندار با اشاره به عملکرد بسیار خوب و برجسته اداره کل صمت استان سمنان در کشور، تاکید کرد: اداره کل صمت در استان سمنان از لحاظ عملکردی جزو صمت‌های برتر کشور است و باید تلاش شود تا در سال جاری نیز هم در زمینه بهره‌وری، جذب سرمایه‌گذاری و رشد تولید فعالیت شود و هم در حوزه فرآوری معدنی، فعالیت‌های خوبی انجام شد.

صادقی همچنین گفت: به امید خدا در سال جاری نیز در حوزه فرآوری مواد معدنی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، فعالیت‌های گسترده‌ای را شاهد خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده