تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۹۱۶۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان کردستان تاکید کرد:

وصول ۹ هزار و ۷۳۰ میلیاردی حقوق دولتی معادن کردستان در سال‌جاری/ ۳۵۶ مجوز معدنی صادر شده است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در سال جاری، ۹ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن کردستان وصول شده است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در جلسه شورای معادن کردستان به اعتبار اختصاصی از محل تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن به این استان اشاره کرد و گفت: از ۹ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن وصول شده در سال جاری، ۳۲۵ میلیارد ریال آن به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۵۶ مجوز معدنی در استان کردستان صادر شده است، افزود: از این تعداد ۱۸۶ معدن در حال بهره‌برداری بوده، ۳ معدن در حال تجهیز و ۱۶۷ معدن نیز غیرفعال شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به وضعیت مجوز‌های صادره در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ پروانه بهره‌برداری، ۱۰ گواهی کشف و ۲۶ پروانه اکتشاف صادر شده است.

وی با بیان اینکه با صدور این تعداد مجوز برای ۱۷۰ نفر اشتغال ایجاد شده، ادامه داد: برای ۱۳۰ نفر نیز اشتغال موقت در پروانه‌های اکتشاف ایجاد شده است.

خلیقیبه مواد معدنی، معادن سطح استان اشاره کرد و گفت: سنگ لاشه، آهن، باریت، پوزولان، پوکه، تراورتن، سیلیس و فلدسپات، آهک و مارن و گچ، شیل و خاک رس، طلا، گرانیت، نمک، منگنز، مرمریت و مرمر مهمترین مواد معدنی کردستان هستند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده