تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۹۱۷۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حاجی دلیگانی:

مصوبه کمیسیون تلفیق برای حضور فرمانداران در شورای معادن استان‌ها

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در برخی از تصمیم‌گیری‌های شورای معادن استان‌ها ملاحظات اجتماعی، سیاسی، امنیتی و زیست محیطی رعایت نمی‌شود و همین امر مشکلات فراوانی را به مردم تحمیل می‌کند لذا پیشنهاد کردم فرمانداران نیز در این شورا حضور داشته باشند و در کمیسیون تلفیق مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، حسینعلی حاجی دلیگانی، در رابطه با پیشنهاد خود در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهادی در نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در خصوص حضور فرمانداران در جلسات شورای معادن استان‌ها ارائه کردم که با موافقت اعضا به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلیل ارائه پیشنهاد مذکور، افزود: در برخی از تصمیم‌گیری‌های شورا‌های معادن استان‌ها بعضاً ملاحظات اجتماعی، سیاسی، امنیتی و زیست محیطی رعایت نمی‌شود و همین امر موجب نارضایتی مردم منطقه و ایجاد اختلاف شده که مشکلات فراوانی را به مردم تحمیل می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: به عنوان مثال؛ ایجاد گرد و خاک و آلایندگی و مشکلات مختلف زیست محیطی و آسیب به محصولات باغی و زراعی مردم از جمله مسائلی است که به دلیل عدم توجه به ملاحضات اجتماعی، زیست محیطی و .. وجود دارد، لذا پیشنهاد کردم تا به منظور رعایت ملاحظات مردمی در جلسات شورای معادن استان فرماندارانی که به مسائل مذکور مشرف هستند نیز حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش مصوبات کمیسیون تلفیق برای نهایی شدن باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده و سپس از سوی شورای نگهبان نیز تایید شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده