تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۰۹۴۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کردستان:

روند وصول مطالبات حقوق دولتی معادن کردستان تسریع یابد

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: تسریع در روند وصول مطالبات حقوق دولتی معادن از اولویت‌های ماست و باید همه ظرفیت‌های استان در این خصوص به کار گرفته شود.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه بهسازی محور قصلان- سریش آباد در شهرستان قروه اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که بر اساس قانون می‌توانیم در جهت توسعه استان به ویژه شهرستان‌هایی که ظرفیت معدنی دارند، بهره‌مند شوند حقوق دولتی است که بخشی از آن طبق قانون باید به استان برگردد و در آن بخش و منطقه هزینه شود.

وی افزود: متأسفانه به دلیل مشکلاتی که معمولاً دولت در تأمین منابع مالی و بودجه‌ای داشته است در طول سالیان گذشته از این محل مبلغ قابل توجهی به استان برنگشته است.

زارعی کوشا اعلام کرد: از سال ۹۲ تا سال ۹۹ تنها ۷ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن به استان برگشته است که در سال گذشته خوشبختانه بیش از ۴۴ میلیارد تومان به استان برگشت.

وی افزود: امیدواریم امسال بتوانیم تمام ظرفیت قانونی که قانون مشخص کرده و در سفر ریاست جمهوری تصویب شده به استان برگردانیم تا برای پروژه‌هایی که مردم سالیان سال منتظرش بودند کمک شود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: امروز شاهد شروع عملیات اجرایی ۳ پروژه از محل حقوق دولتی معادن هستیم و این سه پروژه با اعتباری ۴۱ میلیارد تومان آغاز می‌شود و ظرف همین دو سه ماه آینده تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

زارعی کوشا افزود: محور سریش آباد _قصلان یک محور حیاتی و بسیار راهبردی بوده و به عنوان محور گردشگری هم می‌تواند به محور گردشگری غار علیصدر همدان متصل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده