تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۶۷۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

ضرورت تسریع در اجرا و بهره‌برداری از کارخانه فولاد قروه

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: کارخانه فولاد قروه از مطالبات جدی مردم است باید بستر بهره‌برداری از این پروژه در بازه زمانی مطلوب فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جریان بازدید از شرکت فولاد زاگرس قروه اظهار کرد: مجموعه فولاد زاگرس ظرفیتی بزرگ در راستای بهره‌مندی مردم استان از منابع خدادادی است.

وی با بیان اینکه موضوع فرآوری و تولید فولاد از مطالبات مردم است که خوشبختانه از سال گذشته عملیاتی شده است، عنوان کرد: توقع داریم این مجموعه با قدرت جلو رفته و مزیت تولید فولاد عاید خود شهرستان شود.

به گفته وی، این مهم می‌تواند نقش قابل توجهی در توسعه هرچه بیشتر تولید و هچنین ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان قروه شود.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در جریان این بازدید با بیان اینکه زنجیره فولاد از پروژه‌های مهم استان است، گفت: این پروژه عظیم می‌تواند تحول بزرگی در بخش صنعت استان ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته مجوز برای احداث واحد‌های تولیدی مجتمع فرو آلیاژ شهرستان قروه صادر شد، افزود: فرومنگنز، فروسیلیکو منگنز و زینگز در این واحد‌ها تولید و در نهایت زنجیره فولاد کردستان تکمیل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌ای فولاد کردستان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را به دنبال دادر، گفت: در سال ۹۱ ذوب آهن سابق قروه غیر فعال شد که با ورود سرمایه گذاران جدید در اختیار طرح زنجیره فولاد کردستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه زمانبندی که صمت تعیین کرده، تا پایان شهریور فاز اول که موضوع فرومنگنز است، به سرانجام می‌رسد و شاهد اشتغالزایی جوانان این مرز و بوم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای ۴۸ طرح پیشران کشور است، افزود: آب و برق کارخانه فولاد قروه تامین شده و بعد از تکمیل و بلا فاصله چاه‌هایی که استفاده می‌شد پلمب و از آب‌های زیرزمینی و سطحی در دوران بهره‌برداری استفاده نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده