تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۳۰۶۷۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

عقب‌ماندگی کردستان با سرمایه‌گذاری مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه جبران شود

‌می‌متالز - نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: عقب‌ماندگی‌های کردستان با سرمایه‌گذاری مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه باید جبران شود.

به گزارش می‌متالز، پرویز اوسطی در جریان سفر استاندار کردستان به شهرستان قروه و بازدید از شرکت فولاد زاگرس قروه، اظهار کرد: باید از راهبرد‌های حاکمیت و دولت برای جبران عقب‌ماندگی، سرمایه‌گذاری مبتنی بر ظرفیت‌های هر منطقه استفاده شود.

وی با بیان اینکه با اقتصاد تک بعدی بخش کشاورزی و درآمد صرف آن پیشرفت در کردستان میسر نخواهد شد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های معدنی در صورت سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان بستر لازم برای جهش در توسعه را فراهم سازیم.

به گفته نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، زنجیره فولاد کردستان با توجه به ذخایر ۱۰۰ میلیون تنی در قروه می‌تواند زنجیره ارزش و صنایع اقماری را تکمیل کند.

اوسطی با بیان اینکه بهره‌برداری هرچه سریع این پروژه نیاز ضروری و از مطالبات جدی مردم منطقه است، عنوان کرد: تحقق این مهم زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را در منطقه فراهم خواهد کرد.

وی اذعان کرد: سهم اصلی این شرکت با ۴۴ درصد شرکت ایمیدرو و مابقی سرمایه‌گذاری متعلق به توسعه فلزات و معادن ایران است.

وی با بیان اینکه در عملیاتی شدن این پروژه بزرگ مشکل مالی وجود ندارد و انتظار داریم که کار‌ها با سرعت بیشتری پیش برود، عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی در شهرستان قروه ورود دانش فنی خارجی به مجموعه و تامین منابع ارزی است.

اوسطی اضافه کرد: تاخیر در بهره‌برداری طرح جایز نیست، امیدواریم که این طرح بزرگ و مهم در بازده زمانی سه سال به بهره‌برداری برسد.

وی توجه به جذب نیرو‌های بومی در این واحد تولیدی را ضروری خواند و گفت: اشتغال در این مجموعه باید به صورت ۱۰۰درصد بومی باشد تا بتوانیم گام مهمی در مسیر رونق اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان هم در روند این بازدید با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد قروه صورت گرفته است، اظهار کرد: سرمایه گذاری ارزی پروژه ۲۳۲ میلیون یورو و ریالی آن هفت هزار میلیارد تومان است.

به گفته وی، ظرفیت تولید واحد تولیدی فولاد قروه یک میلیون تن ورق گرم فولادی در سال است.

وی از بهره برداری از این پروژه در افق ۱۴۰۶ بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته خبر داد و گفت: امیدواریم با اشتغالی که این پروژه در منطقه ایجاد می‌کند شاهد اثر گذاری بسیار بر معیشت مردم منطقه و به ویژه روستاییان نزدیک به پروژه باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده