تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۰۶۷۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
استاندار کردستان:

کارخانه فولاد قروه در مدت زمانی مطلوب به بهره‌برداری برسد

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: کارخانه فولاد قروه از مطالبات مهم مردم است و باید در مدت زمان مطلوبی به بهره برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در بازدید از شرکت فولاد زاگرس قروه اظهار کرد: این مجموعه در راستای بهره مندی مردم استان از منابع خدادادی است و برای بحث فرآوری و تولید سال‌ها از مطالبات مردمی بوده و از سال گذشته عمیلاتی شد.

وی یادآور شد: توقع داریم این مجموعه با قدرت پیش برود و مزیت تولید فولاد را عاید قروه کند و در کنار آن اشتغال نیز به همراه داشته باشد.

کارخانه فولاد قروه در مدت زمانی مطلوب به بهره‌برداری برسد

لزوم جبران عقب ماندگی سرمایه گذاری در کردستان

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: از راهبرد‌های حاکمیت و دولت برای جبران عقب ماندگی، سرمایه گذاری مبتنی بر ظرفیت‌های هر منطقه است

پرویز اوسطی افزود: با اقتصاد تک بعدی کشاورزی کردستان و درآمد صرف آن پیشرفت میسر نیست که با توجه به پتانسیل معدنی در صورت سرمایه‌گذاری مناسب شاهد جهش در توسعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: زنجیره فولاد کردستان با توجه به ذخایر ۱۰۰ میلیون تنی در قروه می‌تواند زنجیره ارزش و صنایع اقماری را تکمیل کند و امیدواریم هرچه زودتر بهره‌برداری شود.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم اصلی با ۴۴ درصد این شرکت از آن ایمیدرو و بقیه متعلق به سرمایه گذاری توسعه فلزات و معادن ایران است و مشکل مالی وجود ندارد و انتظار این است که کار‌ها زودتر پیش برود.

اوسطی گفت: یکی از مشکلات عمده در قروه ورود دانش فنی خارجی به مجموعه و تامین منابع ارزی است که در صورت تاخیر، بهره‌برداری طرح عقب می‌افتد و امیدواریم که طرح در سه سال بهره‌برداری شود.

وی تاکید کرد: اشتغال در این مجموعه باید ۱۰۰درصد بومی و مسوولیت‌های اجتماعی ادامه داشته باشد.

کارخانه فولاد قروه در مدت زمانی مطلوب به بهره‌برداری برسد

تامین آب و برق فولاد فروه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار کرد: زنجیره فولاد از پروژه‌های مهم استان در زمینه سنگ آهن است و می‌تواند تحول بزرگی در صنعت استان ایجاد کند.

بختیار خلیقی با بیان اینکه این طرح در راستای ۴۸ طرح پیشران کشور است، افزود: آب و برق کارخانه فولاد قروه تامین شده و بعد از تکمیل، چاه‌های استفاده پلمب و از آب‌های زیرزمینی و سطحی در دوران بهره برداری استفاده نخواهد شد.

مهندس محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان هم گفت: سرمایه گذاری صورت گرفته برای زنجیره فولاد قروه ۱۷ هزار میلیارد تومان است که در قالب ارزی ۲۳۲ میلیون یورو و ریالی هفت هزار میلیارد تومان است و قرار است در افق ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد.

کارخانه فولاد قروه در مدت زمانی مطلوب به بهره‌برداری برسد

واحد تولیدی فولاد قروه ظرفیت تولید یک میلیون تن ورق گرم فولادی را در سال دارد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در ادامه سفر‌های شهرستانی خود به قروه سفر کرد و پس از استقبال از وی، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده