تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۰۲
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۹۲۵۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عضو کمیسیون صنایع مجلس: رشد اقتصادی بخش صنعت به ۶.۷ درصد رسید

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رشد اقتصادی ما در بخش صنعت ۶.۷ درصد رسیده و مصادیق رونق تولید و صنعت را در شهرستان بویین‌زهرا می‌بینیم.

به گزارش می‌متالز، طرح تغلیظ پساب صنعتی خط تولید الکل شرکت سیمین‌تاک به ظرفیت ۱۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز امروز با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، روح‌الله عباسپور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در اراضی روستای محمدآباد شهرستان بویین‌زهرا افتتاح شد.

در حوزه اشتغال تحصیلکرده‌ها ضعیف هستیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مراسم افتتاح این طرح صنعتی و زیست‌محیطی اظهار داشت: امروز ابرمشکلات (مشکلات کلان) ما آب، محیط زیست و اقتصاد هستند. خوشبختانه در استان قزوین اگر یک مجموعه مشکلات زیست‌محیطی ایجاد کند، به صورت جدی حافظ حریم محیط زیست خواهیم بود و به صورت قاطع از محیط زیست دفاع می‌کنیم.

روح‌الله عباسپور اضافه کرد: اعتقاد ما این است که منافع محیط زیست باید محترم شمرده و جدی گرفته شود؛ چرا که امروز در این زمینه مشکلات جدی داریم و در برخی موارد حقوق محیط زیست رعایت نمی‌شود. با این حال با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، باید نگاه حمایتی نسبت به تولید و صنعت داشته باشیم؛ چرا که تولیدکنندگان را سرداران این جنگ اقتصادی می‌دانیم.

وی ادامه داد: بنابراین ضمن درنظرگرفتن ملاحظات محیط زیستی، شرایط اقتصادی کشور و بحث تولید ثروت و اشتغال که به واسطه فعالیت واحد‌های تولیدی باید صورت بگیرد را در نظر داشته باشیم. البته خبر خوب این است که رشد اقتصادی ما در بخش صنعت ۶.۷ درصد شده است و مصادیق رونق تولید و صنعت را در شهرستان بویین‌زهرا می‌بینیم.

نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس با بیان اینکه به دلیل رشد اقتصادی حوزه صنعت واحد‌های تولیدی ما نیاز جدی به نیروی کار دارند، گفت: بعضی از واحد‌های صنعتی ما از ۲۰۰ تا ۵۰۰ کارگر و نیروی انسانی نیاز دارند؛ بنابراین امروز مشکل اشتغال ما در حوزه تحصیلکرده‌های دانشگاهی است که در انتظار شغل دولتی و مدیریتی هستند.

عباسپور افزود: با این حال نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت به دنبال کوچک کردن دولت و برون‌سپاری کار‌های دولتی است و به همین خاطر در حوزه اشتغال تحصیلکرده‌ها ضعیف هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین در این شرایط تولید که شاهد اقدامات ناجوانمردانه دشمن علیه اقتصاد کشور هستیم، باید نگاه باز به موضوعات زیست‌محیطی واحد‌های صنعتی داشته و بحث اشتغال و تولیدثروت را در نظر بگیریم.

منبع: ذاکر خبر

عناوین برگزیده