تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۰۹۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد:

هدف‌گذاری رشد بیش از ۱۰ درصدی صنعت و معدن در استان زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان در حوزه صنعت و معدن رشد ۱۰.۹ درصدی را هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی با بیان اینکه این میزان به دلیل تاثیرگذاری در سایر حوزه‌ها است، اظهارکرد: برای اینکه استان به رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی برسد باید در حوزه صنعت و معدن به این میزان رشد کرد؛ یعنی برای آن هم باید ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته باشیم و همین‌طور باید حداقل ۴۵۰ میلیارد تومان هم در معدن جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم که به این عدد رشدی (۱۰.۹) برسیم.

وی افزود: تاثیرگذاری هر یک ریال سرمایه‌گذاری در معدن ۲۰ برابر درحوزه صنعت است. در اشتغال هم این نسبت یک به ۱۷ است.

گلشنی‌منفرد با اشاره به اینکه هدف از معدن اشتغال نیست، اضافه کرد: بلکه توسعه زیرساخت‌های بنیادی است که می‌تواند در صنعت تاثیرگذار باشد.

این مسوول با بیان اینکه در واقع معدن نیروی محرکه است، اذعان کرد: در حوزه معدن ۴۴۷ فقره معدن در کاداستر زنجان ثبت بوده که از این تعداد ۳۷۴ مورد آن پروانه بهره‌برداری دارد و مابقی سلب صلاحیت شده است. یعنی به هر دلیلی یا بازار نداشته و یا انصراف داده و یا به دلایل دیگر سلب صلاحیت شده است.

گلشنی با بیان اینکه استخراج اسمی که در پروانه‌های بهره‌برداری از معادن نوشته شده است ۱۴ میلیون تن است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری آن‌ها نیز ۴۵۲ میلیارد تومان است که این مبلغ صرفاً هزینه اکتشاف است و هزینه ماشین‌آلات و ... جزو سرمایه‌گذاری در حوزه معدن محسوب نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده