تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۰۴۵۱۵
سرویس خبر : زمین شناسی

مشکل اکتشاف مهم‌ترین دلیل تعطیلی معادن استان زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم‌اکنون در استان ۴۴۷ محدوده معدنی ثبت شده وجود دارد که ۸۰ فقره سلب صلاحیت شده و ۳۶۷ فقره دارای بهره‌بردار است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی شامگاه دیروز (۷ خردادماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۶۷ فقره دارای پروانه بهره‌برداری هستند، اما فعال نیستند، اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۰ فقره معدن غیرفعال داشتیم که ۲۴ فقره آن در دو مرحله مستقیم و غیرمستقیم (مزایده) به چرخه فعالیت وارد شدند.

وی با اشاره به اختصاص ۲ شعبه ویژه پیگیری مسائل مربوط به حوزه معدن در دادسرای زنجان، افزود: نداشتن بازار مناسب، نبود بخش‌های صنایع معدنی و وجود معارضان محلی اعم مشکلات واحد‌های معدنی غیرفعال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه به دنبال گره‌گشایی مشکلات معادن غیرفعال هستیم، اذعان کرد: در بخش معدن نیازمند توجه جدی به امر اکتشاف، فرهنگ‌سازی و شناسایی زنجیره‌های مغفول و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها هستیم.

این مسوول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل تعطیلی یا غیرفعالی و نیمه‌فعالی معادن، مسئله اکتشاف است، ادامه داد: خوشبختانه در مسیر بازگشت حقوق دولتی معادن گام‌های موثری برداشته شده است.

گلشنی با اشاره به اینکه بخش عمده بدهی‌هایی که داریم به سال‌های ۹۷ - ۹۸ برمی‌گردد و این برایمان نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد:، چون ضمانت‌نامه‌ها به روز نیست و ما برای این معادن ضرب‌الاجل تعیین کردیم که امیدواریم تا پایان خردادماه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده