تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۰۴۵۹۳
سرویس خبر : زمین شناسی
یک مقام مسوول خبر داد؛

آمادگی ۷۶ محدوده اکتشافی و معدن در خراسان‌جنوبی برای سرمایه‌گذاری/ راه‌اندازی یک واحد تولیدی در بیرجند

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان خراسان جنوبی اعلام کرد که ۶۳ محدوده اکتشافی و ۱۳ معدن این استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش می‌متالز، «حجت ایمان‌طلب» معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان خراسان‌جنوبی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ۶۳ محدوده اکتشافی به وسعت ۲ هزار و ۱۴۰ کیلومتر واگذار۶۳ محدوده اکتشافی و ۱۳ معدن، آماده سرمایه گذاری می‌شود که بیشترین این محدوده‌ها مربوط به مواد معدنی فلزی و خاک‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه ۱۳ معدن با مساحت ۸۴ کیلومتر به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود که با بهره‌برداری از آن ۱۰۸ تن به ظرفیت اسمی سالیانه استان اضافه می‌شود، پیش بینی کرد با تحقق این سرمایه‌گذاری برای حدود ۲۶۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه این محدوده‌ها و معادن از طریق مزایده واگذار می‌شود، افزود: متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند با مراجعه به کانال‌های اطلاع رسانی این اداره کل در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش به آدرس skimto۹۷@ نسبت به دریافت اطلاعات و مستندات مزایده اقدام و تا ۲۳ خردادماه مهلت دارند به سامانه ستاد مراجعه کنند.

آمادگی ۷۶ محدوده اکتشافی و معدن در خراسان‌جنوبی برای سرمایه‌گذاری/ راه‌اندازی یک واحد تولیدی در بیرجند

بهره‌برداری از نخستین واحد تولید پایه‌های برق گرد به روش گریز

نخستین واحد تولید پایه‌های برق گرد (پیش تنیده) به روش گریز از مرکز، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سرپرست اداره کل صمت و جمعی از مدیران استان به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن پایه برق، زمینه اشتغال مستقیم ۲۵ نفر را در شهرک صنعتی بیرجند فراهم کرده است. سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای راه‌اندازی این واحد بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است.

شایان ذکر است؛ سبک بودن، حمل و نقل و نصب آسان، استحکام و استقامت بالا در برابر ضربات قوی و طوفان‌های شدید، عمر طولانی، ایمنی بیشتر، مقاومت در برابر یخ زدگی و... از جمله مزایای تولید این نوع از پایه‌های برق نسبت به نوع اِچ است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده