تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۳۰۳۸۹۵
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیرکل صمت استان زنجان تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به بخش اکتشاف در معادن استان زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد که در بخش معدن نیازمند توجه جدی به امر اکتشاف، فرهنگ‌سازی و شناسایی زنجیره‌های مغفول و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها هستیم.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان، در نشست فعالان معدنی استان که با حضور دادستان زنجان و رئیس خانه معدن کشور برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با پررنگ شدن بحث اکتشاف در سال جاری بتوانیم سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت زنجیره‌های مغفول هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام نگاه‌مان در بخش سرمایه‌گذاری معدن به معادن فلزی است، تصریح کرد: این در حالی است که بیشترین ارزش افزوده به معادن غیر فلزی اختصاص دارد و باید از ظرفیت‌های خالی در صنایع معدنی استفاده کرد.

مدیرکل صمت استان زنجان یادآور شد: هم اکنون در استان ۴۴۷ محدوده معدنی ثبت شده وجود دارد که ۸۰ فقره سلب صلاحیت شده و ۳۶۷ فقره دارای بهره‌بردار است.

در ادامه این مراسم عباسی دادستان مرکز استان زنجان با اشاره به نگاه حمایتی دستگاه قضا از فعالیت معدنکاران در استان عنوان کرد: عدم پیگیری و عدم برخورد با متخلفین و افرادی که در حوزه معدن کارشکنی می‌کنند، ظلم است در حق افرادی که قانونمند هستند و در حوزه تولید و اشتغالزایی تلاش می‌کنند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از پرونده‌های متشکله در حوزه معدن مربوط به فعالیت بدون مجوز و یا بیشتر از مجوز بهره‌برداران، تخریب و آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های معدنی به اهالی منطقه و اقدامات تهدید کننده علیه بهداشت عمومی و عدم رعایت مسائل زیست محیطی است.

دادستان زنجان با تاکید بر افزایش نظارت بر فعالیت اکتشاف و جلوگیری از تخریب تصریح کرد: افزایش نظارت‌ها کمک شایانی به فعالین معدنی استان دارد.

عباسی در پایان از اختصاص ۲ شعبه ویژه پیگیری مسائل مربوط به حوزه معدن در دادسرای زنجان خبر داد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده